سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

15 آبان 1395

همایش بزرگ اربعین حسینی در استان سمنان برگزار شد

، آئین بزرگ همایش مردمی اربعین حسینی، شور حسینی، حماسه حضور، به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان صبح آدینه در حالی به میزبانی سه شهرستان دیار قومس برگزار شد که بدرقه نمادین زائران اربعین حسینی در شهرهای شاهرود، سمنان و مهدیشهر، مداحی، سخنرانی مذهبی و ارسال کمک های مردمی به همایش پیاده روی بزرگ شیعیان جهان، همزمان با ۲۰۲نقطه ایران اسلامی در زمره برنامه های این روز بود.


آئین بزرگ همایش مردمی اربعین حسینی، شور حسینی، حماسه حضور، به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان صبح آدینه در حالی به میزبانی سه شهرستان دیار قومس برگزار شد که بدرقه نمادین زائران اربعین حسینی در شهرهای شاهرود، سمنان و مهدیشهر، مداحی، سخنرانی مذهبی و ارسال کمک های مردمی به همایش پیاده روی بزرگ شیعیان جهان، همزمان با ۲۰۲نقطه ایران اسلامی در زمره برنامه های این روز بود.

مردم شاهرود از ساعت ۱۰صبح در حالی همایش بزرگ اربعین را آغاز کرده اند که شور حسینی در میان سیل عاشقان اباعبدالله(ع) موج می زند و گزارش ها حاکی از آن است که مدرسه قلعه این شهرستان مالامال از جمعیت، یکصدا حسین(ع) را سر می دهند. همچنین مردم متدین سمنان نیز از ساعت ۱۰ در مصلای نماز جمعه گرد هم آمدند تا در رثای سرور و سالار شهیدان، ذکر یا اباعبدالله(ع) را بر زبان جاری سازند و گزارش ها حاکی از حضور پرشور مردم مهدیشهر از ساعت ۹صبح در حسینیه اعظم این شهرستان است.

 گردهمایی اربعین حسینی، بی بدیل ترین تجمع مذهبی است

دبیر اجرایی گردهمایی اربعین حسینی استان سمنان در خلال این مراسم به هشدار نیوز، گفت: این گردهمایی با حضور چشم گیر عاشقان حسینی هم اکنون در جریان است و سیل عاشقان و زائران حسینی برگزار کنندگان را غافل گیر ساخته است.

حجت الاسلام حسین روحانی نژاد، با بیان اینکه گردهمایی اربعین حسینی، یکی از بی بدیل ترین تجمعات دینی و مذهبی است، ابراز داشت: اربعین حسینی بزرگ ترین همایش سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی ماست و مردم استان سمنان همراه با سایر مردم ایران اسلامی و عاشقان حضرت امام حسین (ع) با شرکت در این گردهمایی عظیم، تبعیت خود را از دستورات الهی و آموزه های آن امام همام اعلام می کنند که در هیچ شرایطی زیر بار ظلم نمی روند و هرگز دست از حمایت حق بر نخواهند داشت.

وی افزود: همایش اربعین حسینی یک اقدام ملی است و همه باید بدور از مسائل صنفی در این راستا اهتمام کنند و نهایت همکاری را مبذول دارند چرا که گردهمایی اربعین حسینی، نورانی ترین وجهه حضور در برابر تفکرات دشمنان اسلامی محسوب می شود.

اربعین فرصتی برای تبیین پیام امام حسین(ع) است

معاون فرهنگی، پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، همچنین گفت: تجمع زائران اربعین حسینی صبح امروز در شهرستان های شاهرودساعت ۱۰ صبح درمحل حسینه ومدرسه قلعه وسمنان ساعت ۱۰صبح درمصلی نماز جمعه ومهدیشهرساعت ۹صبح درحسینیه اعظم در حالی پیگیری می شود که سیل عاشقان حسینی برای جمع آوری کمک های نقدی مردم در زمره نکات قابل توجه این مراسم است.

روحانی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان اینکه اربعین فرصتی برای تبیین پیام حسین(ع) است، بیان داشت: باید از این فرصت برای تبیین بهینه اهداف همایش اربعین و ایجاد شور حسینی در میان زائران و مشتاقان اهل بیت بهره گیری شود.

وی با تاکید بر اینکه اهداف کلی برنامه تبیین فرصت اربعین برای رشد معنوی و انس با قرآن و تبیین جایگاه زیارت اربعین در متون اسلامی است، افزود: تبیین زیارت سیدالشهدا و بالاترین آداب اخلاق سفر زیارت اربعین امام حسین(ع) است.

استان سمنان۴موکب در اربعین خواهد داشت

دبیر همایش اربعین حسینی استان سمنان در پاسخ به این سوال که اقدامات این اداره کل در راستای برگزاری همایش اربعین چه بوده است، گفت: آماده سازی فضای کشوروتوجه به مراسم اربعین حسینی، بسترسازی برای تولید ادبیات مشترک به منظور معرفی ظرفیت های تمدنی اربعین، معرفی وتبیین شعار اربعین «اِنی اَحامی ابداً عَن دینی»، تذکرنکات اموزشی پیاده روی ازطریق سخنرانی روایت گری وتوزیع محصولات فرهنگی و برپایی موکب وبدرقه نمادین زائران اربعین در زمره اهداف و برنامه های برگزاری همایش بزرگ اربعین در استان سمنان است.

روحانی نژاد بیان داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان سعی دارد با برگزاری این همایش که تا سال گذشته تنها در شاهرود برگزار می شد، در راستای تبیین اهداف قیام اباعبدالله(ع) بکوشد و در این راه از تلاش های تمامی مسئولان و دست اندرکاران مدیریت استانی تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه استان سمنان چهار موکب در اربعین خواهد داشت، افزود: هر زائر نماینده ایران در آن کشور است و از این رو فرهنگ اسلامی و فرهنگی ایرانی را با آداب و اخلاق اسلامی باید نشان دهیم تا کشور اسلامی ایران زیر سو ظن قرار نگیرد.

این همایش با سخنرانی چهره های مذهبی، مداحی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع)، همراهی کاروان زائران اربعین، بدرقه نمادین زائران، کمک های مردمی و ... در حال برگزاری است.