شنبه 1 اردیبهشت 1403

14 آبان 1395

جانشين ستاد بازسازي عتبات در كربلا خبر داد؛ موكب هاي ايراني از سه شنبه پذيراي زائران اربعين مي شوند

سراجان با بيان اينكه موكب هاي ايرانيان از سه شنبه (18آبان) پذيراي زائران اربعين مي شوند، از مشاركت 15 استان در قالب گروه هاي خودجوش مردمي در خدمت رساني به زائران خبر داد.


قاسم سراجان جانشين ستاد بازسازي عتبات عاليات در كربلا در نهمين جلسه ستاد اربعين كه پنجشنبه (13 آبان) برگزار شد، از مشاركت 15 استان كشور در احداث موكب براي پذيرايي از زائران اباعبدالله الحسين (ع) خبر داد.

وي با بيان اينكه افزون بر استانهاي بوشهر، خراسان شمالي، خراسان رضوي، اصفهان، گيلان، چهارمحال و بختياري، مازندران، يزد، لرستان، ايلام و قم، شهرداري تهران، ستاد اجرايي فرمان امام (ره) و بسيج دانشجويي، در حال احداث موكب هستند، گفت: هشتاد قطعه زمين در نقاط مختلف كربلا براي احداث موكب مشخص شده است.

جانشين ستاد بازسازي عتبات عاليات در كربلا با اشاره به آغاز عمليات احداث موكب ها براي پذيرايي از زائران و هماهنگي هاي انجام شده با مدارس، تصريح كرد: امكان اسكان زائران تا سقف 350 هزار نفر در موكب ها وجود دارد و تعداد 100 هزار نفر هم از سوي بسيج مردمي عراق (حشد الشعبي) اسكان داده مي شوند.

وي با بيان اينكه 20 تا 30 گروه خودجوش مردمي براي خدمت رساني به زائران مشاركت مي كنند، از تحويل زمينها و انتقال 20 درصد از امكانات مورد نياز به كربلا (تا روز پنجشنبه) خبر داد و گفت: موكب ها در نجف سه شنبه هفتم و در كربلا پنجشنبه نهم صفر براي پذيرايي از زائران آماده مي شوند.