جمعه 7 اردیبهشت 1403

14 آبان 1395

با حضور سفير ايران در عراق؛ نهمين جلسه ستاد اربعين در كربلا برگزار شد

نهمين جلسه ستاد اربعين با هدف بررسي آخرين اقدامات انجام شده در راستاي خدمت رساني هرچه بيشتر به زائران اباعبدالله الحسين (ع) با حضور حسن دانايي فر برگزار شد.


نهمين جلسه ستاد اربعين با حضور حسن دانايي فر سفير كشورمان در عراق، ميرمسعود حسينيان سركنسول ايران در كربلا، حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق و مسئولان حج و زيارت و شركت شمسا در كربلا برگزار شد.

در اين جلسه كه با هدف بررسي آخرين اقدامات انجام شده براي ايام پياده روي اربعين و در راستاي خدمت رساني هرچه بيشتر به زائران برگزار شد، سركنسول ايران در كربلا پس از ارائه گزارشي از فعاليتهاي صورت گرفته، گفت: امسال خدمات و امكانات بسيار مطلوب تري نسبت به سالهاي گذشته به زائران ارائه خواهد شد.

وي افزود: براي رفع مشكلات پيش رو طي جلسات مختلف با مسئولان عراقي، رايزني هاي لازم صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نيز در اين جلسه با ارائه گزارشي از فعاليت هاي فرهنگي ، از آماده شدن 750 هديه فرهنگي براي توزيع در بين موكب هاي حسيني و نيز اقدامات لازم براي برگزاري سلسله نشست هاي علمي تخصصي با موضوع اربعين و با حضور علماي ايران و عراق و نيز اساتيد دانشگاهها خبر داد.

وي با اشاره به روايتي از پيامبر اكرم (ص) درباره ضرورت استفاده از فرصتها، ايام اربعين را فرصتي بي نظير خواند و گفت: كساني كه از فرصتهاي به دست آمده در ايام اربعين براي خدمت رساني به زائران امام حسين (ع) بيشترين استفاده را مي برند، زيركترين و موفق ترين افراد هستند.

در بخش ديگري از اين جلسه، نمايندگان استانهاي بوشهر، خراسان شمالي، اصفهان، گيلان، چهارمحال و بختياري، مازندران، يزد، شهرداري تهران، ستاد فرمان حضرت امام(ره)، شركت آب و فاضلات و بسيج دانشجويي درباره اقدامات انجام شده در عرصه احداث موكب هاي حسيني به ارئه توضيحات پرداختند.

حسن دانايي فر سفير جمهوري اسلامي ايران كه رياست ستاد اربعين در عراق را نيز برعهده دارد، در اين جلسه از اقدامات انجام شده تشكر كرد و با بيان اينكه خدمت رساني به زائران اباعبدالله الحسين (ع) از خواسته هاي كليدي نظام اسلامي ايران است، فرصت خدمت را توفيقي الهي خواند كه نصيب هركسي نمي شود.

وي افزود: همانطور كه خدا در ايام دفاع مقدس توفيق داد و رزمندگان اسلام بي ريا و بدون ادعا و نگاه به خود، با هدف تحقق اهداف بلند و متعالي اسلامي و الهي زير خيمه گاه اباعبدالله الحسين (ع) جمع شدند، ايام اربعين نيز همان افراد را با همان فرهنگ و اعتقاد زير خيمه گاه حسيني جمع مي كند.