جمعه 7 اردیبهشت 1403

13 آبان 1395

مسئول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی: ۳۵۰۰ مبلغ در سامانه مبلغ افتخاری اربعین ثبت‌نام کرده‌اند

مسئول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: تاکنون بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ مبلغ برای امر تبلیغ در مراسم اربعین در سامانه اوقاف و امور خیریه ثبت نام کرده‌اند.


حجت‌الاسلام احمد شرفخانی عصر امروز در گردهمایی مبلغان افتخاری حماسه اربعین حسینی که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با تأکید بر استفاده مطلوب مبلغان دینی از پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: تاکنون بیش از 3 هزار و 500 مبلغ برای امر تبلیغ در مراسم اربعین در سامانه اوقاف و امور خیریه ثبت نام کرده‌اند.

مسئول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی و معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تأکید بر اهمیت دادن به اقامه نماز جماعت و سروقت در پیاده‌روی اربعین افزود: روحانیونی که برای مراسم اربعین ثبت‌نام کرده‌اند باید به سرفصل‌های تبلیغی حرکت اربعین توجه ویژه‌ای داشته باشند.

شرفخانی بابیان اینکه باوجود صدور ویزای گروهی مبلغان آن‌ها به‌صورت انفرادی نیز می‌توانند از مرز خارج شوند، افزود: مبلغان دینی باید در خصوص هجمه‌ها و حربه‌های دشمنان مراقب باشند چراکه دشمن به دنبال تغییر باورهای دینی مسلمانان به‌ویژه شیعیان است.

وی با تأکید بر انسجام گروهی مبلغان در مراسم اربعین خاطرنشان کرد: انتقال پیام عاشورا به جهانیان یکی از رسالت‌های مبلغان است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به نقش بی‌بدیل آیت‌الله سیستانی در تقویت مرجعیت دینی در عراق گفت: مبلغان باید در اربعین به مدیریت عراقی‌ها احترام گذاشته و به‌عنوان خادم امام حسین(ع) در آنجا خدمت‌رسانی کنند.

شرف‌خانی با اشاره به حساسیت حوزویان عراق نسبت به لباس روحانیت بیان کرد: برای اینکه در کشور عراق بتوانیم در مراسم اربعین از نظر فرهنگی اثرگذار باشیم باید از مسئولان این کشور تبعیت کرده و به آن‌ها احترام بگذاریم.

وی با تأکید برداشتن ارتباط مستمر میان روحانیون در کشور عراق خاطرنشان کرد: مبلغان حق خروج از محل مأموریت خود در مراسم اربعین را ندارند و درصورتی‌که این کار را انجام دهند تا مدت دو سال از فعالیت‌های تبلیغی منع می‌شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بر لزوم پرهیز از طرح مسائل محرمانه از طرف طلاب گفت: همچنین روحانیان مبلغ باید نسبت به انتشار خبرهای کذب حساسیت داشته باشند و از نشر آن‌ها جلوگیری کنند.

شرفخانی عنوان کرد: مبلغان حق ندارند که به مباحث امنیتی ورود کنند، در صورت مشاهده چنین مواردی موضوعات پیش‌آمده را به مأموران گزارش کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی فرقه‌ها به دنبال تفرقه‌افکنی در مراسم اربعین میان شیعیان هستند، افزود: باید در این موارد از برخوردهای کلامی و فیزیکی پرهیز کرد.