شنبه 8 اردیبهشت 1403

13 آبان 1395

ناکید ویژه آیت الله نوری همدانی به برپایی نماز در مسیر پیاده روی اربعین حسینی

آیت الله نوری همدانی: در موکب های قم در مسیر اربعین حسینی باید توجه ویژه ای به نماز صورت گیرد و الگوی سایر موکب ها باشد.


حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار با اعضای ستاد اجلاسیه استانی نماز که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با بیان اینکه یکی از موضوعات مورد تاکید قرآن، ضرورت «یاد خدا» است، اظهار داشتند: در وجود انسان ها تمایلاتی وجود دارد که برای حفظ انسان از وسوسه های شیطان باید به یاد خدا باشیم.

ایشان با تاکید بر اینکه انسان یک موجود مسئول است، گفتند: به یاد خدا بودن، زمینه ساز دستیابی انسان به سعادت می شود.

معظم له افزودند: در آیات قرآن کریم تاکید شده هرکسی یاد خداوند را فراموش کند، زندگی سختی خواهد داشت.

حضرت آیت الله نوری همدانی، نماز را زمینه ساز یاد خداوند عنوان کردند و گفتند: نماز نقش مهمی در دستیابی انسان به سعادت دارد.

ایشان با بیان اینکه هدف خداوند از قرار دادن اقامه نماز در اوقات مختلف شبانه روز ضرورت یاد خداوند است، گفتند: سرگرمی های زندگی نباید سبب از یاد بردن ذات اقدس الهی شود.

این مرجع تقلید بر لزوم الگو بودن قم در سراسر کشور تاکید کردند و گفتند: این شهر از نظر نماز و عبادت و نشان دادن فرهنگ عاشورا باید برجسته باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند: در موکب های قم در مسیر اربعین حسینی باید توجه ویژه ای به نماز صورت گیرد و الگوی سایر موکب ها باشد.

ایشان همچنین افزودند: امسال اگر توفیق شود، قصد سفر به کربلا در ایام اربعین حسینی را دارم.

معظم له تصریح کردند: امام حسین(ع) مهندسی کربلا را به گونه ای طراحی کردند که همه افراد در هر زمانی از این مکتب الگوگیری کنند.

ایشان همچنین بر لزوم توجه افراد به کیفیت نماز تاکید کردند و گفتند: امیرالمومنین(ع) می فرمایند تمام کارها تابع نماز است و اگر صحیح و کامل باشد، کارهای دیگر نیز این گونه خواهد بود.

معظم له با بیان اینکه میان کیفیت نماز افراد از زمین تا آسمان تفاوت است، گفتند: باید هرشخصی نسبت به تقویت کیفیت نماز و عبادات خود توجه داشته و تلاش کند در نماز، خضوع و خشوع داشته باشند.

این مرجع تقلید بر لزوم برنامه ریزی در راستای افزایش حضور نسل جدید در مساجد تاکید کردند و گفتند: باید برنامه هایی تدوین شود که موجب جذب جوانان به نماز جماعت شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین افزودند: نماز جماعت نباید طولانی باشد که سبب خستگی مردم شود.

ایشان با اشاره به گزارش هایی که در زمینه خلا حضور امام جماعت در بسیاری از مساجد کشور وجود دارد، گفتند: بخشی از مردم در روستاها خانه عالم ایجاد کرده اند اما بعضی از طلابی که در حوزه درس خوانده اند حاضر نیستند به روستای خود بازگردند و این مشکلات باید رفع شود.