جمعه 10 فروردین 1403

13 آبان 1395

آيت الله مجتهد شبستري: زيارت اماكن مقدس مذهبي تعالي بخش روح بشري است

امام جمعه تبريز هدف از سفر را تحول روحي و معنوي در انسان دانست و گفت: زيارت اماكن مقدس مذهبي تحول روحي و معنوي ژرفي را در انسان ايجاد مي كند، به همين خاطر زيارت معصومين(ع) و امامزادگان معتبر اجر و ثواب بيشتري دارد و تشويق به اين امر به خاطر تأثير در تعالي روحي انسان است.


آيت الله محسن مجتهد شبستري، نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در ديدار اعضاي ستاد طرح مهر درخشان با بيان اينكه مسأله سفر يك مسأله لازم و ضروري است، اظهار داشت: غريضه سفر نوعاً در همه انسان ها وجود دارد و افراد در هر سني طالب سفر و گردش هستند.

وي با اشاره به ويژگيهاي انساني و لزوم توجه به تفريح و همچنين تنوع در زندگي و حيات خود، ادامه داد: براي انسان لازم است نوعي تنوع در زندگي حاصل شود زيرا از لحاظ اعصاب و روان ثبات در يك محل و ماندن در آن صلاح نيست و سبب مي شود شخص دچار برخي آسيبها در زيست خود شود.

امام جمعه تبريز با اشاره به مسأله سفر در دين اسلام، تصريح كرد: در دين مقدس اسلام براي اينكه اين غريزه اشباع شود و از اين غريزه سفر هم بهره برداري فرهنگي شود، خداوند متعال مسأله حج و سفر بيت الله الحرام را مقرر كرده است، با توجه به اينكه امسال از اين سفر معنوي به خاطر جنايات آل سعود محروم شديم، ولي زيارت عتبات مقدس مانند زيارت مشهد مقدس و ساير ائمه اطهار(ع) و امامزادگان بسيار مستحب است چرا كه هم غريره زيارتي و هم سياحتي در انسان اشباع و هم كار فرهنگي انجام مي پذيرد.

وي هدف از سفر را تحول روحي و معنوي در انسان دانست و افزود: در انسانها زيارت اماكن مقدس مذهبي تحول روحي و معنوي ژرفي را در انسان ايجاد مي كند به همين خاطر زيارت معصومين(ع) و امامزادگان معتبر اجر و ثواب بيشتري دارد و تشويق به اين امر به خاطر تعالي روحي انسان است.