چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

13 آبان 1395

شمار ثبت نام كنندگان سماح از مرز 800 هزار نفر گذشت

معاون امور حج و زيارت سازمان حج با اشاره به ثبت نام 806 هزار نفر از مشتاقان زيارت اربعين در سامانه سماح ، تأكيد كرد: ثبت نام كنندگان در سماح در اسرع وقت نسبت به تحويل مدارك خود به دفاتر زيارتي اقدام نمايند.


حميد محمدي روز – چهارشنبه 12 آبان ماه – ضمن اشاره به استقبال روزافزون زائران براي ثبت نام در سماح در روزهاي اخير گفت: تا كنون 806 هزار نفر از مشتاقان زيارت اربعين در سامانه سماح ثبت نام كرده اند.

وي در خصوص تدابير انديشيده شده براي مشتاقان زيارت اربعين كه مي خواهند در سماح ثبت نام كنند، بيان كرد: در سازمان حج و زيارت كميته اي بمنظور بررسي وضعيت سماح با توجه به استقبال روز افزون زائران تشكيل شد كه در آن كميته تصميم گرفته شد 2300 دفتر زيارتي در سراسر كشور علاوه بر كار دريافت مدارك از ثبت نام كنندگان ، كار ثبت نام اوليه از زائران را نيز انجام دهند و زائران به همراه مداركشان مستقيماً به اين دفاتر مراجعه نموده و بدين طريق در زمان آنان نيز صرفه جويي خواهد شد.

معاون سازمان حج و زيارت افزود: با توجه به اينكه به ايام اربعين نزديك مي شويم بايد فرصت مناسبي براي تهيه مانيفست ها و تحويل به 16 دفتر كنسولگري عراق براي صدور رواديد زائران وجود داشته باشد، از اين رو مشتاقان زيارت اربعين بايستي روند تكميل ثبت نام خود را در اسرع وقت انجام دهند.

آقاي محمدي با اشاره به اينكه سامانه سماح با هدف ساماندهي و مديريت دقيق اطلاعات و برنامه ريزي مرزها طراحي شده است، گفت: كساني كه خارج از سامانه سماح ويزاي عزيمت به عراق براي ايام اربعين را دريافت كرده اند نيز مي توانند اطلاعات خود را در اين سامانه درج كرده و از خدمات بيمه و پزشكي بهره مند شوند.

معاون سازمان حج و زيارت با اشاره به اينكه روند ثبت نام ها در سماح همچنان رو به افزايش است، از ثبت نام كنندگان در اين سامانه خواست تا در اسرع وقت مدارك خود را به دفاتر زيارتي تحويل داده تا فرآيند صدور ويزاي اربعين در زودترين زمان براي آنان انجام پذيرد و زائران با خيال راحت در زماني كه در سامانه انتخاب كردند در مرز حضور پيدا كنند و بدين طريق برنامه ريزان و خادمان خود را همراهي و ياري نمايند.