پنج شنبه 9 فروردین 1403

12 آبان 1395

مدير كل تبليغات اسلامي مازندران: حضور اهل سنت در اربعين نشانه ظرفيت هاي تقريبي فرهنگ حسيني است

مدير كل تبليغات اسلامي مازندران پياده‌روي اربعين حسيني را بزرگ‌ترين هيأت عزاداري شيعيان معرفي كرد و گفت: حضور اهل تسنن و شيعيان در كنار يكديگر در پياده روي اربعين حسيني نشان دهنده اثر عميق فرهنگ عاشورا و احساس نياز همه افراد به اين فرهنگ دارد.


حجت الاسلام ناصر شكريان، مدير كل تبليغات اسلامي مازندران امروز در ستاد اربعين استان با بيان اين كه حضور ميليوني عاشقان حسين در اربعين حسيني بازتاب جهاني دارد و نشان دهنده اوج وحدت و همدلي امت اسلامي است، گفت: بايد اقتدار ايران اسلامي را در اين اجتماع ميليوني به دنيا نشان دهيم و بهترين اربعين را از نظر امنيت و آرامش داشته باشيم.

وي، پياده روي اربعين حسيني را نماد وحدت در جهان اسلام ناميد و تأكيد كرد: حضور اهل تسنن و شيعيان در كنار يكديگر در پياده روي اربعين حسيني نشان دهنده اثر عميق فرهنگ عاشورا و احساس نياز همه افراد به اين فرهنگ دارد.

استاد حوزه علميه مازندران، نوكري امام حسين(ع) را سند افتخار عنوان كرد و افزود: اراده و امدادهاي الهي در حضور بيش از بيست ميليون زائر حسيني در پياده روي مسير طولاني به سمت كربلا جلوه گر مي شود و افراد بايد اين نوكري را سند افتخار خود در دنيا و آخرت بدانند.

وي با تاكيد بر برجسته سازي ابعاد فرهنگي و سياسي اربعين حسيني، تصريح كرد: حضور افراد فعال در حوزه هاي ديني و مذهبي در مراسم اربعين حسيني بايد پيام رسان جنبه هاي فرهنگ و سياسي قيام امام حسين(ع) و تشريح كاركرد آن براي اصلاح امت اسلامي امروز باشد.

حجت الاسلام شكريان با اشاره به اين كه دنيا خون پاك امام حسين(ع) چراغ هدايت بشريت شده است، افزود: امروز گفتمان حسيني به يك گفتمان غالب در عرصه جهاني تبديل شده است.

مديركل تبليغات اسلامي مازندران بر ضرورت جهاني سازي فرهنگ عاشورا با بهره گيري از ظرفيت هاي موجود در كشور تأكيد كرد و گفت: تنها اكتفا كردن به مصاديق عزاداري كافي نيست، بايد تلاش كنيم فرهنگ حسيني را جهاني كنيم.

وي با بيان اين كه قدرت هاي جهاني از حضور ميليوني امت اسلام در پياده روي روز اربعين هراسان هستند، تصريح كرد: هر نوع توطئه اي از سوي دشمنان در مسير زائران حسيني نمي تواند مانع توقف كاروان بزرگ پياده روي حسيني به سمت كربلا شود.

حجت الاسلام شكريان با بيان اين كه اربعين درس و پيام‌هاي فراواني دارد، افزود: بايد بيش از اين به ظرفيت اربعين حسيني جهت عزتمندي مسلمانان توجه شود.

وي با بيان اين‌كه امت اسلامي به ويژه شيعيان جهان در كنگره بزرگ اربعين اقتدار خود را به نمايش خواهند گذاشت، يادآور شد: امروزه كفر جهاني و نظام سلطه به سركردگي آمريكاي جهانخوار كه نماد يزيد دوران است، به دنبال ضربه زدن به ارزش هاي اسلامي و ايجاد رخنه در بين صفوف مسلمانان جهان به طرق مختلف است.

استاد حوزه علميه مازندران با بيان اين كه خدمت كردن به زائران حسيني خدمت به امام حسين(ع) است، ادامه داد: اجتماع بزرگ شيعيان در اربعين حسيني پايه‌هاي استكبار را به‌لرزه در مي‌آورد.
وي با بيان اين كه اجتماع مردمي اربعين حسيني حامل يك پيام بزرگ است، تصريح كرد: در اين پيام شيعيان مي‌خواهند به‌ دنيا اعلام كنند كه گره مشكلات جهان با پيروي از تفكر امام حسين(ع) و تفكر عاشورايي كه همان تفكر نظام جمهوري اسلامي است، برطرف مي‌شود.

حجت الاسلام شكريان با اشاره به اين كه هر سال كه از اين اجتماع با شكوه مي گذرد شاهد با عظمت شدن آن در عرصه بين المللي هستيم، خاطرنشان كرد: اين اجتماع عظيم شيعه و سني نمي شناسد بلكه از هر دين و آئيني شاهد حضور در اين مراسم جهاني با عظمت هستيم.

مديركل تبليغات اسلامي مازندران با تأكيد بر اين كه تلاش دشمن در كمرنگ برگزار شدن اين اجتماع عظيم بي فايده است و با شكست مواجه شده است، تصريح كرد: با گذشت هر سال از اين اجتماع عظيم شاهد باشكوه تر برگزار شدن اين مراسم با ارزش هستيم.

وي، پياده‌روي اربعين حسيني را بزرگ‌ترين هيأت عزاداري شيعيان معرفي كرد و افزود: بايد در اربعين حسيني تلاش كنيم گفتمان حضرت سيدالشهدا (ع) زنده شود.