پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

12 آبان 1395

دبير حمل ‌و ‌نقل ستاد اربعين اعلام كرد: تقسيم‌بندي استاني براي تردد منظم زائران اربعين حسيني

مديركل دفتر ترانزيت و حمل‌ونقل بين‌المللي از تقسيم‌بندي استاني براي ورود و خروج زائران اربعين حسيني از سه مرز مهران، چزابه و شلمچه خبر داد و گفت: طبق مصوبه ستاد اربعين همه زائران فقط مي‌توانند از مرزهاي ثبت شده در ويزاي خود خارج و وارد شوند.


به گزارش پايگاه خبري وزارت راه وشهرسازي، محمدجواد عطرچيان افزود: در راستاي برقراري نظم در تردد و رفاه حال زائران اربعين حسيني طبق مصوبه ستاد اربعين، همه زائران استان‌هاي شمال و شمال غرب از مرز مهران، استان‌هاي مركزي و شمال شرقي از مرز شلمچه و چزابه و استان‌هاي جنوبي و جنوب شرق از مرز شلمچه عبور كنند.

وي گفت: طبق مصوبه ابلاغي ستاد اربعين به استان‌ها، زائران در زمان برگشت نيز بايد از مرزهاي زمان رفت خود به كشور بازگردند و هيچ‌كس از اين قاعده آن مستثني نيست.

دبير حمل ‌و ‌نقل ستاد اربعين تأكيد كرد: اين تقسيم ‌بندي بايد از سوي همه زائران رعايت شود و طبق مهر مندرج در رواديد، زائر نمي‌تواند از مرز ديگري وارد يا خارج شود، زيرا هيچ‌گونه سرويسي براي دسترسي به ساير مرزها در استان‌هاي سراسر كشور پيش‌بيني نشده است.

عطرچيان با اشاره به شلوغي مرز مهران در سال گذشته خاطرنشان كرد: 60 درصد جمعيت از مهران و 40 درصد از دو مرز ديگر به كشور عراق رفتند و 70 درصد زائران از مرز مهران و 30 درصد از شلمچه و چزابه به كشور بازگشتند.

وي به هدف اصلي اجراي اين طرح اشاره كرد و گفت: تقسيم‌بندي تردد از سه مرز مهران، چزابه و شلمچه براي جلوگيري از طولاني شدن مدت انتظار و تشكيل صف‌هاي طولاني انجام شد و طبق برنامه‌ريزي انجام‌شده، 42 درصد زائران از مرز مهران و 58 درصد از مرزهاي شلمچه و چزابه از كشور خارج و وارد خواهند شد.