چهارشنبه 29 فروردین 1403

12 آبان 1395

تمدید ثبت‌ نام اربعین تا 28 آبان

معاون سازمان حج و زیارت با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی سامانه سماح تا ۲۲ آبان کار ثبت‌نام زائرین را انجام می‌داد اما به دلیل استقبال زائرین اربعین این زمان تا ۲۸ آبان تمدید شد.


حمید محمدی؛ معاون سازمان حج و زیارت درباره تمدید زمان ثبت‌نام از زائرین اربعین در سامانه سماح گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ های قبلی قرار بود که تا تاریخ 22 آبان از زائرین مشتاق سفر به راهپیمایی اربعین ثبت‌نام به عمل آید و سامانه سماح در این زمان به کار خود پایان دهد.
 
وی ادامه داد: به دلیل استقبال زائرین و درخواست تمدید این زمان و همچنین با توجه به اینکه 12 دفتر و 4 کنسولگری عراق در ایران زمان صدور روادید خود را تا 28 آبان اعلام کرده بودند ما هم زمان ثبت‌نام در سامانه سماح را تا 28 آبان تمدید کردیم.
 
معاون سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: تا این لحظه 735 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند ضمن اینکه این سامانه توسط 2300 دفتر زیارتی در سراسر کشور پشتیبانی می‌شود و زائرین ثبت‌نام کرده در این سامانه باید برای تحویل مدارک خود به این دفاتر مراجعه کنند.
 
محمدی تصریح کرد: کلیه هزینه‌های ثبت‌نام در سامانه سماح به صورت آنلاین و ریالی از طریق درگاه‌های موجود در این سامانه دریافت می‌شود و دریافت‌های نقدی در هیچ زمانی و نقطه‌ای توسط سامانه سماح وجود ندارد.
 
وی در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره هزینه‌های صدور روادید و بیمه و خدمات پزشکی گفت: هزینه دریافت صدور روادید 40 دلار و با توجه به قیمت روز، هزینه صدور بیمه 18800 تومان و همچنین هزینه خدمات پزشکی 6 هزار تومان است.
 
لذا در مجموع می‌توان اعلام کرد که حدود 180 هزار تومان با اندکی کمی و بیش به دلیل قیمت روز ارز زائرین اربعین برای حضور در این راهپیمایی بزرگ پرداخت خواهند کرد.
 
معاون سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: قراراست که با همکاری کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین و استفاده از تجارب کاروان راهیان نور، کاروان‌های اربعین در تاریخ‌های مشخص شده به مرزها منتقل شوند.
 
وی در پایان توصیه کرد که زائرین اربعین از حضور و ثبت‌نام انفرادی در راهپیمایی اربعین خودداری کرده به همین جهت تلاش داریم و می‌کوشیم تا افراد غیر کاروانی را در قالب کاروان‌ها تجمیع کنیم.