شنبه 8 اردیبهشت 1403

12 آبان 1395

مدير ستاد عمليات شمسا در عراق خبر داد؛ توقف اعزام كاروانهاي زيارتي عتبات از 12 تا 22 صفر

مدير ستاد عمليات شمسا در عراق از توقف اعزام كاروانهاي زيارتي به عتبات عاليات از دوازدهم تا بيست و دوم ماه صفر خبر داد و گفت: امكانات ستاد شمسا به زائران در ايام اربعين در اختيار ستاد مركزي اربعين خواهد بود.


مرتضي نصراللهي مدير عمليات ستاد شمسا در عراق در گفت وگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج از كربلاي معلا از توقف اعزام كاروانهاي زيارتي از دوازدهم تا بيست و دوم ماه صفر (22 آبان ماه تا دوم آذر) به مناسبت ايام اربعين سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) خبر داد.

وي افزود: در ايام اربعين به دليل ازدحام زائران، ورود كاروانها با سختي و ارائه خدمات به كندي انجام مي شود كه اين امر سبب عدم اجراي تعهدات ستاد شمسا به زائران شده و رضايتمندي زائران برآورده نخواهد شد، از اين رو همچون سال گذشته تصميم گرفته شد كه اعزام كاروانهاي زيارتي در ايام اربعين متوقف شود.

مدير عمليات ستاد شمسا در عراق با اشاره به اينكه از بيست و سوم صفر برابر با سوم آذر اعزام كاروانهاي زيارتي از سر گرفته مي شود، تصريح كرد: خدمات و امكانات اين ستاد در ايام تعطيلي اعزامها به طور محدود در اختيار زائران قرار مي گيرد و برنامه ريزي اين امر نيز از سوي شركت شمسا در تهران انجام مي شود.

وي در ادامه با بيان اينكه از روز تاسوعا تاكنون روزانه به طور متوسط 85 تا 103 كاروان براي زيارت اعتاب مقدسه وارد عراق شدند، سياست جديد ستاد شمسا را استفاده از هتل هاي با كيفيت مناسب تر و برنامه ريزي براي اسكان زائران با توجه به ظرفيت اين هتل ها عنوان كرد كه رضايت زائران را نيز به دنبال داشته است.

نصراللهي مشاركت هاي مردمي را در ايام اربعين حسيني بسيار پررنگ خواند و با اشاره به خدمات رفاهي مناسبي كه از سوي مردم عراق براي پذيرايي از زائران صورت مي گيرد، يادآور شد: امكانات لازم براي اسكان زائران ايراني در كربلا و نجف و نقاط مرزي در نظر گرفته شده است.