شنبه 8 اردیبهشت 1403

12 آبان 1395

براي پذيرايي از زائران اربعين در حال انجام است؛ ساخت موكب ثامن الحجج با گنجايش 15000 زائر

موكب حضرت ثامن الحجج عليه السلام براي پذيرايي از زائران پياده اربعين حسيني در زميني به مساحت 12 هزار متر مربع در نجف اشرف در حال ساخت است.


حجت الاسلام والمسلمين سيدجعفر علم الهدي مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در نجف به همراه جواد شاد مديركل حج و زيارت خراسان رضوي از موكب در حال ساخت حضرت ثامن الحجج عليه السلام بازديد كردند.


اين موكب كه به نام امام هشتم علي بن موسي الرضا عليه السلام نام گذاري شده، در زميني به مساحت 12000متر مربع با 8 سوله بمتراژ 7000 متر مربع با طراحي شكل الله و تماما رو به قبله در حال ساخت است.

در اين بازديد حامد صادقي نماينده مستقر از شهرداري مشهد از اسكان شبي 15000 زائر در اين موكب خبر داد و گفت: 250 چشمه سرويس بهداشتي در 4 نقطه براي اين موكب پيش بيني شده است.

وي خاطرنشان كرد: اين موكب كه مديريت آن به واحد اربعين شهرداري مشهد واگذار شده است در انتهاي صحن حضرت زهرا سلام الله عليها پايين پله برقي كنار شارع حولي قرار دارد و در آن 3 سالن مجزا براي اسكان 3500 نفر ويژه خواهران تعبيه شده است.

مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در نجف پس از بازديد از اين پروژه، از فعاليتهاي بي وقفه مجريان طرح به ويژه مهندس ناظر آن تشكر كرد و گفت: هر كس در اين مسير و خدمت به زائران ابا عبدالله الحسين عليه السلام قدمي بردارد و آجري روي آجر بگذارد اجر خواهد برد.