پنج شنبه 9 فروردین 1403

11 آبان 1395

رئيس سازمان حج و زيارت: ركورد ثبت‌نام روزانه در سماح شكست/ تعداد متقاضيان از ۷۰۰ هزار نفر گذشت

«سعيد اوحدي » با بيان اينكه استقبال مشتاقان زيارت اربعين براي نام‌نويسي در سماح همچنان رو به افزايش است، گفت: روز گذشته (دوشنبه) شاهد ركورد ثبت‌نام بيش از ۷۰ هزار نفر در سامانه سماح بوده ايم.


به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني سازمان حج و زيارت «سعيد اوحدي» روز سه‌شنبه (۱۱ آبان) از ثبت‌نام بيش از ۷۰۰ هزار نفر از مشتاقان زيارت اربعين در سامانه سماح خبر داد و گفت: تعداد ثبت‌نام كنندگان در سماح نسبت به مقطع زماني مشابه در سال گذشته افزايش ۴۰ درصدي داشته است.

وي در سخنانش به استقبال كم‌نظير مشتاقان زيارت اربعين براي نام‌نويسي در سامانه سماح طي روزهاي گذشته اشاره كرد و افزود: اميدواريم بر اساس پيش‌بيني ستاد مركزي اربعين، پذيراي حداقل دو ميليون زائر در ايام اربعين امسال باشيم.

رئيس سازمان حج و زيارت با بيان اينكه ۱۶ مركز كنسولگري ثابت و موقت كشور عراق كه كار صدور ويزاي زائران اربعين را بر عهده دارند، با جديت و بعضا به صورت شبانه‌روزي فعاليت مي‌كنند، توضيح داد: خوشبختانه روند صدور ويزا سرعت بسيار خوبي پيدا كرده و با هماهنگي‌هاي صورت گرفته، اميدواريم همه زائران با صدور به موقع ويزا در مراسم پياده‌روي اربعين و بزرگترين همايش مذهبي دنيا حضور داشته باشند.

اوحدي به زائراني كه در سماح ثبت‌نام كردند، توصيه كرد: اين عزيزان در اولين فرصت مدارك خود را به دفاتر خدمات زيارتي براي انجام مراحل صدور ويزا تحويل دهند، همچنين مشتاقان زيارت اربعين كه تاكنون نسبت به ثبت‌نام اقدام نكرده‌اند، هرچه سريع‌تر نسبت به ثبت‌نام در سامانه سماح اقدام كرده و ثبت‌نام خود را به روزهاي آخر موكول نكنند.

رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به اينكه روز گذشته (دوشنبه) ركورد ۷۰ هزار نفري ثبت‌نام در سامانه سماح را شاهد بوده‌ايم، گفت: به نظر مي رسد در روزهاي آينده ترافيك زياد مراجعه‌كنندگان به سامانه ثبت‌نام را داشته باشيم كه البته با تمهيدات انديشيده شده تاكنون مشكل فني در اين سامانه وجود نداشته و در آينده نيز وجود نخواهد داشت.

اوحدي ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد مركزي اربعين هماهنگي با نيروي مقاومت بسيج، سازمان راهداري كه مسئوليت كميته حمل و نقل را بر عهده دارند و سازمان حج و زيارت صورت گرفته است تا براي متقاضياني كه خواستار اعزام كارواني هستند، اين برنامه‌ريزي و تسهيلات در نظر گرفته شود تا اين عزيزان از شهرهاي محل سكونت خود با هزينه‌اي كه پرداخت خواهند كرد، به مرزهاي كشور اعزام شوند.

وي به مشتاقان زيارت اربعين توصيه كرد: همانگونه كه در سامانه سماح نيز اين امكان وجود دارد، زائران حتي‌المقدور در قالب گروهي ثبت‌نام كنند و عمودهاي مسير نجف تا كربلا را كه در واقع شاخص‌هاي اين مسير است، براي هماهنگي گروه در نظر بگيرند تا اعضاي گروه از هم جدا نشوند.

رئيس سازمان حج و زيارت همچنين به زائران اربعين توصيه كرد: زائران با حداقل امكانات لازم و ضروري راهي اين سفر شوند، كفش راحت بپوشند و وسايل اوليه و شخصي خود را به همراه داشته باشند. همچنين با توجه به تأكيد ستاد مركزي اربعين كه اين امكان بر اساس مصوبات ستاد مركزي در سامانه سماح لحاظ شده، زائران نسبت به تحت پوشش قرار گرفتن بيمه اقدام نمايند تا با آرامش خيال در اين همايش عظيم معنوي شركت كنند.

اوحدي ضمن تقدير از تلاش‌هاي رسانه ملي و راديو اربعين در حوزه اطلاع‌رساني، به مشتاقان حضور در همايش پياده‌روي اربعين توصيه كرد كه اين عزيزان يك راديو جيبي در سفر همراه داشته باشند تا از اين طريق از اخبار و اطلاعيه ها و اطلاع رساني هاي ستاد مركزي اربعين و كميته هاي اربعين مطلع شوند.