جمعه 7 اردیبهشت 1403

11 آبان 1395

ثبت نام در سامانه سماح براي همه زايران امكان پذير شد

با توجه به اينكه طبق مصوبه ستاد مركزي اربعين تمامي زائريني كه قصد شركت در مراسم اربعين سال جاري را دارند مي بايست در سامانه سماح ثبت نام نمايد، به اطلاع مي رساند اين قابليت هم اكنون در سامانه سماح فراهم گرديده است تا حتي زائريني هم كه رواديد خود را خارج از سامانه سماح دريافت نموده اند، بدون پرداخت حق‌الزحمه كارگزاري (مبلغ 100.000ريال) بتوانند اطلاعات خود را در سامانه ثبت نام نمايند.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سازمان حج و زيارت طي اطلاعيه اي اعلام كرد: مشتاقان زيارت اربعين كه ويزاي خود را خارج از سامانه سماح دريافت كرده اند، بدون پرداخت حق كارگزاري اطلاعات خود را در سامانه سماح درج نمايند و با پرداخت هزينه بيمه و خدمات درماني، از اين خدمات بهره مند گردند.

با توجه به اينكه طبق مصوبه ستاد مركزي اربعين تمامي زائريني كه قصد شركت در مراسم اربعين سالجاري را دارند مي بايست در سامانه سماح ثبت نام نمايد، به اطلاع مي رساند اين قابليت هم اكنون در سامانه سماح فراهم گرديده است تا حتي زائريني هم كه رواديد خود را خارج از سامانه سماح دريافت نموده اند، بدون پرداخت حق‌الزحمه كارگزاري (مبلغ 100.000ريال) بتوانند اطلاعات خود را در سامانه ثبت نام نمايند.

بديهي است با توجه به اينكه طبق نظر ستاد مركزي اربعين بيمه و خدمات درماني الزامي مي باشد اين دسته از زائرين با ثبت نام در سامانه مي بايست هزينه بيمه و خدمات درماني (248.000ريال) را پرداخت نمايند. همچنين چنانچه ثبت نام زائر توسط دفتر زيارتي انجام شود مبلغ 20.000ريال نيز به عنوان حق الزحمه ثبت نام به حساب كارگزار بر مبلغ فوق افزوده و واريز خواهد شد.

لازم به ذكر است در سامانه سماح به صورت پيش فرض براي همه ثبت نام كنندگان تيك اخذ رواديد درج شده است ليكن چناچه زائر تقاضاي رواديد نداشته باشد مي تواند تيك گزينه اخذ رواديد را بردارد.

براي ورود به سامانه سماح اينجا را كليك نماييد.