پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

11 آبان 1395

مطمئن ترين روش دريافت ويزاي اربعين

رئيس سازمان حج و زيارت در تشريح فعاليت كميته اعزام اربعين گفت: براي پذيرش زائران اربعين سامانه سماح ايجاد شده كه اين سامانه مطمئن ترين مسير ثبت نام براي اخذ ويزاي زائران اربعين است و در واقع رابط سازمان حج و زيارت با بيش از 2200 دفتر خدمات زيارتي در سراسر كشور براي انجام فرآيند مقدمات صدور ويزاي زائران است.


رئيس سازمان حج و زيارت در مراسم تكريم و معارفه مديران پيشين و جديد حج و زيارت استان البرز نسبت به فعاليت سودجويان در سوء استفاده از احساسات مذهبي مردم و جعل رواديد اربعين هشدار داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زيارت، مهندس «سعيد اوحدي» روز شنبه، در مراسم تكريم و معارفه مديران سابق و جديد حج و زيارت استان البرز كه با حضور مسئولين اين استان ، مسئول نماينده بعثه مقام رهبري، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و كارگزاران زيارتي استان البرز در محل اداره حج و زيارت البرز كه همزمان با سالروز شهادت شهيد فهميده برگزار شد، گفت: زمان به سرعت در حال عبور است و بر اساس احاديث هر لحظه اي كه از عمر ما مي گذرد به لحظه حساب نزديكتر مي شويم و گاهي ما انسان ها از قبول اين واقعيت دوري مي كنيم .

رئيس سازمان حج در سخنانش به ديدار مسئولان حج با رهبر معظم انقلاب بعد از حج سال گذشته اشاره كرد و گفت: بعد از فاجعه منا خدمت معظم له رسيديم، ايشان در اين ديدار به واقعه عاشورا و حضور حضرت زينب(س) بر پيكرهاي بي سر امام حسين (ع) و يارانشان اشاره داشتند كه حضرت زينب(س) بعد از مشاهده اين صحنه فرمودند "ما رايت الا جميلا" و اين در حالي بود كه ما مصائب فاجعه غمبار منا و حادثه مسجد الحرام را پشت سر گذاشته بوديم و 477 شهيد مظلوم هموطن خود را از دست داده بوديم.

مهندس اوحدي در سخنانش با اشاره به كلام نوراني پيامبر اسلام(ص) كه فرمودند خدايا توفيق به ما بده تا پديده هاي خلقت را جوهر و كنهش را درك كنيم ، ادامه داد: شايد رهبري با اين مثال مي خواستند از اين ظاهر غمبار فاجعه منا ما را به باطن زيباي آن رهنمون فرمايند و ما طي اين مدت در ديدار با خانواده هاي معظم شهداي مظلوم منا و شنيدن سجاياي اخلاقي شهدا به اين باطن زيبا پي برده ايم.

رئيس سازمان حج و زيارت در سخنانش به عظمت جايگاه خدمت به زائران خانه خدا و اعتاب مقدسه اشاره كرد و گفت: در ديداري كه چند ماه گذشته با يكي از مراجع عظام تقليد داشتم ايشان به بنده امر فرمودند در ديدار با خادمان زوار اين حديث قدسي كه مي فرمايد "هركسي كه امام حسين(ع) را در كربلا زيارت كند همانند كسي است كه خداوند را در عرش زيارت كرده باشد" را ذكر كنم و شما عزيزان به چنين افرادي خدمت مي كنيد.

رئيس سازمان حج با اشاره به برنامه ريزي هاي صورت گرفته در خصوص سفر اربعين بيان كرد: ستاد مركزي اربعين در وزارت كشور تا كنون 18 جلسه تشكيل داده كه اين ستاد شامل 13 كميته است و سازمان حج و زيارت مسئوليت كميته اعزام را بر عهده دارد.

وي در تشريح فعاليت كميته اعزام اربعين گفت: براي پذيرش زائران اربعين سامانه سماح ايجاد شده كه اين سامانه مطمئن ترين مسير ثبت نام براي اخذ ويزاي زائران اربعين است و در واقع رابط سازمان حج و زيارت با بيش از 2200 دفتر خدمات زيارتي در سراسر كشور براي انجام فرآيند مقدمات صدور ويزاي زائران است.

رئيس سازمان حج نسبت به سوء استفاده اخير سودجويان از احساسات پاك مشتاقان زيارتي اشاره كرد كه در زمينه جعل ويزاي اربعين اقدام كرده اند و گفت: خوشبختانه دستگاه هاي نظارتي و پليس فتا در اين حوزه وارد شده و با متخلفين برخورد قانوني شده و فعالان دو شبكه جعل ويزاي اربعين دستگير شده اند.

وي در سخنانش به پيروزهاي ارتش و نيروهاي مردمي و حشد الشعبي عراق در مقابله با گروه هاي تكفيري اشاره كرد و پيروزي نهايي ملت عراق را آرزو كرد.

مهندس اوحدي در اين مراسم از زحمات سيد مرتضي حسيني و فرشاد ايرواني مديران اسبق و سابق حج و زيارت استان البرز تقدير كرد همچنين براي عباس دميرچي مدير جديد حج و زيارت استان البرز آرزوي توفيق كرد.