جمعه 7 اردیبهشت 1403

11 آبان 1395

رييس هيأت دوچرخه‌سواري قم: دوچرخه سواران قمي تا كربلاي معلا ركاب مي زنند

رييس هيأت دوچرخه‌سواري قم به تبيين ابعاد مختلف برگزاري دوچرخه‌سواري از شهر قم تا كربلاي معلا پرداخت و گفت: هدف اصلي از برگزاري اين طرح بزرگداشت ايام اربعين حسيني و معرفي ورزش سالم دوچرخه‌سواري است.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، محمدكاظم حججي در تبيين ابعاد مختلف برگزاري دوچرخه‌سواري از شهر قم تا كربلاي معلا پرداخت و گفت: هدف اصلي از برگزاري اين طرح بزرگداشت ايام اربعين حسيني و معرفي ورزش سالم دوچرخه‌سواري است.

رييس هيأت دوچرخه‌سواري قم با اشاره به اين‌كه دوچرخه‌سواري اربعين 10 روز قبل از اربعين حسيني شروع مي‌شود، اظهار داشت: هيأت دوچرخه‌سواري اين طرح را فقط تا مرز مهران پيگيري مي‌كند و مسؤوليت امور دوچرخه‌سواران در عراق به عهده دوچرخه سواران است.

حججي بابيان اين‌كه در گروه دوچرخه‌سواري از همه اقشار جامعه در رده‌هاي سني 14 سال به بالا نام نويسي به‌عمل‌آمده است، عنوان داشت: افراد شركت‌كننده در اين گروه كه از دو گروه «هم ركابان» به مسؤوليت آقاي جعفري و گروه «ترمادو» به مسؤوليت آقاي حائري تشكيل‌شده است نهايتاً 14 نفر هستند كه به‌صورت يك گروه منسجم مسير را از شهر قم تا كربلاي معلا ركاب مي زنند.

برگزاري تمرين دوچرخه سواري و كسب امتياز لازم

وي با اشاره به اينكه افراد شركت‌كننده بايد از آمادگي جسماني لازم برخوردار باشند، گفت: شركت‌كنندگان براي به دست آوردن مهارت لازم بايد در تمرين‌هايي كه از سوي هيأت دوچرخه‌سواري برگزار مي‌شود حاضر شوند و مراحل تمرين را به آخر برسانند؛ بنابراين كساني كه در اين تمرين‌ها امتياز لازم را كسب نكنند نمي‌توانند در اين طرح شركت كنند.

رييس هيأت دوچرخه‌سواري قم به تبيين چگونگي حركت دوچرخه‌سواران در طول مسير از قم تا كربلاي معلا پرداخت و ادامه داد: قانون براي شركت‌كنندگان هنگام طي مسير اين است كه باهم حركت كنند و در هر 30 يا 40 كيلومتر ايستگاه بر پا كنند؛ اين اقدام به منظور حفظ هيأت تعريف و براي طرح ركاب زني تدارك ديده شده است تا افرادي كه عقب‌مانده‌اند خودشان را به محل ايستگاه برسانند.

وي افزود: امكانات رفاهي پيش بيني شده براي شركت‌كنندگان فقط تا مرز مهران برنامه‌ريزي‌شده و دوچرخه‌سواران در عراق براي بهره گيري از امكانات رفاهي از موكب‌هايي كه در مسير پياده روي موجود است استفاده خواهند كرد.