سه شنبه 28 فروردین 1403

11 آبان 1395

طلايه داران اربعين از فاو حركت كردند

نخستين گروه از عاشقان ابا عبدالله الحسين (ع) از جنوبي ترين و دورترين نقطه عراق ، به عنوان طلايه داران زيارت اربعين حسيني، روز يكشنبه پاي پياده به سمت كربلا راه افتادند، تا آغاز گر پياده روي ميليوني حسيني باشند.


به گزارش خبرنگار ايرنا از بصره، امسال نيز مانند سالهاي گذشته اهالي استان بصره با تجمع در منطقه 'راس البيشه' در بندر 'فاو' و در دهانه خليج فارس، مراسم ويژه اربعين را آغاز كردند .

در اين مراسم طبق سنت هر ساله ، جمعي از نمايندگان مراجع ديني و مسئولان محلي و اهالي منطقه حضور داشتند و فرزند آيت الله سيد سعيد حكيم از مراجع چهارگانه نجف در جمع آنان سخن گفت و سپس يكي از اهالي منطقه با حمل پرچمي سياه، در پيشاپيش ده ها نفر از زائران اربعين در جاده منتهي به كربلا به راه افتاد.

در مراسم آغازين زيارت اربعين امسال گروهي از زائران ايراني هم حضور داشتند و يكي از زائران از اهالي شهر اهواز ،پرچم سرخ رنگ بزرگي را حمل مي كرد كه بر آن شعار 'حسينيون لن نركع' نقش بسته بود.

اين گروه طلايه داران زيارت عاشورا هستند كه در روزهاي آينده هرچه به كربلاي معلا نزديك مي شوند، برتعدادشان افزوده مي شود.

مراسم پياده روي زيارت عاشورا هر ساله از دهه اول ماه صفر (بين نهم تا دهم) شروع مي شد و امسال مقام هاي عراقي پيش بيني كرده بودند كه اين مراسم از اول ماه صفر سالجاري شروع شود، با اينحال حركت پياده روي اربعين ، امسال يك روز زودتر از پيش بيني مقام هاي عراقي شروع شده است.

مقام هاي عراق سال گذشته اعلام كرده بودند كه بيش از 20 ميليون زائر از استان هاي مختلف عراق و سراسر جهان در مراسم اربعين شركت داشتند.

پياده روي اربعين بزرگترين حركت انساني مسالمت آميز در جهان است كه تنها بار معنوي دارد و شركت كنندگان در اين پياده روي، با اين اقدام خود ، ميثاق دائمي خود را با حركت ظلم ستيزانه حضرت اباعبدالله الحسين (ع) نوه پيامبر و فرزند علي(ع) و فاطمه (س) و همدردي با حضرت زنيب(س) تجديد مي كنند.
مسئولان محلي در استان بصره در گفت و گو با خبرنگار ايرنا پيش بيني كرده اند كه كاروان هاي ايراني زيارت اربعين نيز بزودي به مرزهاي عراق در جنوب اين كشور برسند.