جمعه 31 فروردین 1403

11 آبان 1395

سخنران بعثه مقام معظم رهبري: سختي هاي سفر زيارتي اربعين طعم آن را شيرين مي كند

حجت الاسلام كاردان با بيان اينكه خداوند لطف خود را بر زائران پياده امام حسين (ع) تمام كرده است، گفت: هرچه سفر زيارتي اربعين با سختي هاي بيشتري همراه باشد، طعم آن شيرين تر مي شود.


حجت الاسلام حسين كاردان در مراسم عزاداري بعثه مقام معظم رهبري در سرداب علقمي كه با حضور پرشور زائران حسيني برگزار شد، گفت: هرچه سفر زيارتي اربعين با سختي هاي بيشتري همراه باشد، طعم آن شيرين تر مي شود.

وي در ادامه با بيان اينكه خداوند متعال لطف خود را بر زائران پياده امام حسين (ع) تمام كرده است، بر مداوم صلوات بر پيامبر در طول سفر تأكيد كرد و افزود: درود بر پيامبر سبب پاكي و قبولي اعمال، اجابت دعاها، كفاره گناهان، نوراني شدن در قيامت و راه پيدا كردن به بهشت مي شود.

سخنران بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به آثار و فضايل شب زنده داري، گفت: آنان كه توفيق شب زنده‌داري نصيبشان مي‌شود و قطره‌اي از محبت پروردگار بر مشام جانشان رسيده است، تمام دنيا و آنچه در آن است، در نظرشان كوچك و حقير است.

وي زائران را در اين فرصت اندك زيارت به شب زنده داري و خواندن نماز شب دعوت كرد و گفت: عبادت و راز و نياز با خداوند متعال، آن هم در دل تاريك شب، افزون بر لذّت فوق العاده و غير قابل وصف، نه تنها در دنيا انسان را به عزت و نيكي مي رساند، بلكه آخرت او را تضمين مي كند.

حجت الاسلام كاردان با بيان اينكه دنيا پل رسيدن به آخرت است، اظهار داشت: انسانها چهار دسته هستند؛ برخي هم طالب دانيا هستند و هم طالب آخرت، افرادي دنيا را بدون آخرت مي خواهند، گروهي نه دنيا دارند و نه آخرت كه اينها خاسران دنيا و آخرت هستند و دسته چهارم؛ آنچه را نياز دارند براي رضاي خدا مي بخشند.

وي از شهداي كربلا به عنوان گروه چهارم نام برد و با بيان اينكه ياران امام حسين عليه السلام جان خود را براي رضا خدا و دفاع از حريم اهل بيت عليهم السلام نثار كردند، افزود: حضرت عباس عليه السلام كه جان شيرين خود را اينگونه نثار كرد، از چنان مقامي برخوردار است كه جميع شهدا به آن غبطه مي خورند.