پنج شنبه 30 فروردین 1403

10 آبان 1395

برگزاری جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی (ع) دراستان ایلام

حجت‌الاسلام فتاحی مدیر کل تبلیغات اسلامی و رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی (ع) ایلام از برگزاری جلسه برنامه ریزی این کمیته با حضور اعضای کشوری و استانی خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام، حجت‌الاسلام محمد فتاحی مدیر کل تبلیغات اسلامی و رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی (ع) استان از برگزاری جلسه برنامه ریزی این کمیته با حضور اعضای کشوری واستانی در محل سالن جلسات اداره کل خبر داد.
دراین جلسه که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مسعود حاجی ابراهیمی مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد فتاحی رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی (ع) ایلام، حجت‌الاسلام رستمی معاون فرهنگی،آموزشی و پژوهشی، حجت‌الاسلام کریمی رییس اداره شهرستان و آقای کاکاخانی مسئول برنامه ریزی امور فرهنگی،سرهنگ خالدی نماینده سپاه،حجت‌الاسلام شهیدی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد حجت‌الاسلام محمد فتاحی ضمن  تسلیت ماه محرم، از زحمات تمامی همکاران و کارگزاران ستاد برگزاری مراسم اربعین حسینی در استان وکشور تقدیر و تشکر نموده و همدلی و اتحاد تمامی عزیزان در مجموعه را در پیشبرد برنامه ها موثر دانستند. مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام با اشاره به اهیمت اجرای برنامه های فرهنگی و معنوی در مراسم اربعین حسینی گفت: اجرای برنامه های و فعالیتهای فرهنگی مذهبی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و در این رابطه باید اهتمام ویژه و جدی از طرف ما صورت پذیرد.وی همچنین مراسم پیاده روی اربعین را نمایش بزرگ اقتدار شیعیان دانست و افزود: در مسیر پیاده روی بزرگ اربعین انسان با شگفتی ها و زیبایی ها روبرو می‌شود و یک نوع همدلی و وحدت، حب اهل البیت (ع)، صدها فضائل اخلاقی و حرکتهای خوب اجتماعی به تصویر کشیده می‌شود.
رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین در استان ایلام نیز از آمادگی کامل این کمیته جهت اجرای ۲۰ شاخص فعالیت فرهنگی تبلیغی با همکاری دستگاه های فرهنگی و اجتماعی استان از جمله برقراریایستگاه های صلواتی، اجرای طرح یاوارن معنوی، تولید و ساماندهی محصولات فرهنگی، تولید محتوای مناسب اربعین،  اعزام مبلغ و خبر داد.
در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین مسعود حاجی ابراهیمی ضمن اشاره به تجربیات خدمات ارائه شده در مرز مهران در اربعین سال گذشته افزود: انشاءا.. در اربعین امسال نیز با استفاده از تجربیات سال گذشته و با همکاری ارگانها و سازمانها با ارائه خدمات در مرز مهران سهمی ناچیز در خدمت رسانی به زائرین عتبات عالیات خواهیم داشت.
وی همچنین علاوه بر نظارت مستقیم سازمان تبلیغات اسلامی بر با اشاره به اینکه کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی (ع) مهمترین وظیفه را در امر برگزاری مراسم اربعین حسینی دارد خواستار بیشترین فعالیت این کمیته در مراسم اربعین حسینی شد. 
در پایان جلسه، کلیه مسائل، موضوعات و طرحهای پیشنهادی حاضرین مطرح و مورد نقد و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید در جلسات آتی نیز پیگیری های لازم در خصوص روند پیشرفت اقدامات انجام یافته صورت پذیرد.