شنبه 8 اردیبهشت 1403

09 آبان 1395

درخواست سركنسول ايران در كربلا از بيماران

سركنسول ايران در كربلا گفت: بيماران قلبي، دياليزي ،‌ ديابتي و كهنسالان امسال با توجه به مشكلات موجود در مراسم پياده روي اربعين شركت نكنند.


حسينيان سركنسول ايران در كربلا در مورد آخرين وضعيت اين شهر قبل از برگزاري مراسم اربعين گفت: موكب ها در حال راه اندازي است و اين شهر آماده پذيرايي از ميليون ها زائر اربعين مي شود اما مهمترين موضوع براي زائراني ايراني اين است كه بدانند عراق يك كشور خارجي است و ضوابط خودش را دارد.

وي ادامه داد: سال گذشته بسياري از هموطنان بدون مدرك و با اين توجيه كه عراق همسايه ما است و روابط خوبي داريم وارد اين كشور شدند. تمامي اين دلايل صحيح است اما عاملي نيست كه برخلاف قانون عمل كنيم بايد به قوانين اين كشور احترام گذاشت.

حسينيان از زائران خواست در تعاملات روزانه در عراق برخي الفاظ را به كار نبرند چرا كه بيشتر مردم عراق فارسي را بلد هستند و احترام به ميزبان بايد رعايت شود.

سر كنسول ايران در كربلا از زائران خواست پس از حضور در عراق و شهر كربلا، ابتدا كارت هتل را دريافت كنند و بعد به زيارت بروند.

وي ادامه داد: در سال گذشته بسياري از زائران در موكب ها و هتل ها چمدان‌هايشان را رها كرده و به سمت حرم رهسپار مي شدند اما ساعتي بعد هتل را گم كرده و دچار مشكلاتي مي شدند.

حسينيان در پايان از بيماران قلبي، دياليزي ، ديابتي و كهنسالان خواست در مراسم اربعين امسال شركت نكنند و پس از برگزاري اين مراسم در زمان مناسب به كربلا مسافرت كنند.