شنبه 1 اردیبهشت 1403

09 آبان 1395

در همايش احلي من العسل مطرح شد؛ اربعين مظهر محبت، وحدت واقتدار امت اسلام است

مسئول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق با بيان اينكه شوق و شو زائرحسيني بايد درمسيرمعرفت و اطاعت و بندگي خداوند متبلور گردد، گفت: اربعين مظهرمحبت، معرفت، وحدت و اقتدار امت اسلام و صف آرايي درمقابل دشمان اسلام واستكبارجهاني است.


همايش احلي من العسل كه روزهاي پاياني خود را مي گذراند،   با حضور پرشور دانشجوياني كه براي زيارت حرم مطهر اباعبدالله الحسين عليه السلام به كربلا آمده بودند در سالن اجتماعات دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا برگزار شد.

در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني مسئول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق در سخناني اباعبدالله را كنيه امام حسين (ع)خواند و افزود: اين نام مبارك از طفوليت بر امام حسين عليه السلام نهاده شده است واشاره به آن دارد كه آن حضرت پدر ومعلم عبوديت وبندگي حقيقي خداوند است.

وي با بيان اينكه شوق وشور زائربايد درمسيرمعرفت و اطاعت و بندگي خداوند متبلور گردد، گفت: اربعين مظهر وحدت واقتدار امت اسلام و مقابله با دشمان اسلام واستكبارجهاني است

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني خاطرنشان كرد: اهل بيت عليهم السلام از ما خواسته اند ما بنده خوب خداوند شويم زيرا بزرگ ترين مقام بشر، بندگي و عبوديت حق تعالي است.

مسئول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق در ادامه به نقل از اهل دلي درباره حروف واژه عشق پرداخت و اظهار داشت: عين عشق به چشم بينا و شين آن به شوق و قاف آن به قيام اشاره دارد زائر بايد چشم بينا در حرم مطهر حضور يابد و با معرفت امام عليه السلام را زيارت كند و با اشتياق از اين فرصت كم نظير به خوبي بهره ببرد.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني همچنين قاف عشق را اشاره به قيام برشمرد و افزود: در واقعه عاشورا، اسلام علوي با تمام قد در برابر اسلام اموي ايستاد و اكنون نيز دفاع از اسلام ناب جز ايستادگي و مقاومت در برابر اسلام آمريكايي نيست.

وي با بيان اينكه امام حسين عليه السلام يك جريان، فكر و انديشه است، ابراز كرد: نمي توان گفت كه به زيارت امام حسين عليه السلام آمده ايم اما نسبت به وقايع جهان اسلام بي تفاوت هستيم كه اين امر بدون شناخت اتفاقات پيرامون و آنچه بر مسلمانان مي گذرد، امكان پذير نيست.