جمعه 7 اردیبهشت 1403

09 آبان 1395

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني خبر داد؛ رشد كمي و كيفي برنامه هاي فرهنگي اربعين

مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به اهميت برنامه هاي فرهنگي مناسب ومعرفت افزا براي زائران عتبات عاليات، از رشد كمي و كيفي اين برنامه ها در ايام اربعين خبر داد.


حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در جلسه هفتگي كاركنان بعثه مقام معظم رهبري در كربلا از اهميت برنامه هاي فرهنگي مناسب و معرفت افزا براي زائران عتبات عاليات سخن گفت و اربعين را بستر بزرگي براي بيان معارف ديني وانديشه هاي حسيني خواند.

وي با اشاره به آيه «قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالاًً» به بيان صفات زيان كارترين افراد پرداخت و اظهار داشت: اسلام جامع ترين اديان الهي است و دين مداران بايد به همه جوانب توجه داشته باشند.

مسئول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق افزود: جامعيت دين به اين است كه به دنيا و آخرت مردم توجه دارد.

وي در ادامه با اشاره به فرا رسيدن ايام اربعين حسيني از رشد كمي و كيفي برنامه هاي فرهنگي در اين ايام خبر داد و گفت: بعد فرهنگي اربعين بسيار حائز اهميت است و هر اندازه قبل از سفر زائران آموزش ببينند از سفر بيشتر و بهتر بهره مي برند.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني با بيان اينكه اربعين داراي ابعاد معنوي، فرهنگي، سياسي، فردي، اجتماعي و تربيتي است و حركت جديدي را در جهان اسلام ايجاد مي كند، خاطرنشان كرد: حضور پرشور عاشقان اباعبدالله الحسين (ع) در مراسم راهپيمايي اربعين سبب مأيوس شدن دشمنان مي شود.

وي اظهار داشت: جمعيت چندين ميليون نفري با حضور پرشور خود در مراسم راهپيمايي اربعين بزرگترين كنگره و اجتماع دنيا را تشكيل مي دهند و اين حركت به نوعي پاسخ به نداي «هل من ناصر ينصرني» حسيني است.

در ادامه اين جلسه هر يك از كاركنان دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا به ار ائه ديدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند و خواستار هماهنگي واحدهاي مختلف براي ارائه خدمات فرهنگي مطلوب و گسترده شدند.