چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

08 آبان 1395

اهتزاز پرچم رضوي در مسير نجف به كربلا

پرچم منتسب به حرم مطهر رضوي در موكب امام رضا عليه السلام واقع در مسير نجف به كربلا به اهتزاز در آمد.


مسئول ستاد خدمت رساني آستان قدس رضوي در اربعين حسيني، با اشاره به اينكه موكب عمود 285 با فضاي مسقف موجود حدود 10هزار متر مربع توسط يكي از واقفان نيك انديش وقف آستان قدس رضوي شده است، اظهار كرد: روز گذشته و در آستانه حضور زائران اربعين حسيني، پرچم مقدس بارگاه منور رضوي باحضور معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي در اين موكب به اهتزاز در آمد.

حسين يكتا از پيش بيني طرحي جامع براي توسعه خدمت رساني در اين موكب خبر داد و اظهار كرد: بر اين اساس بنا داريم شرايط اسكان و استراحت سه هزار زائر در قالب 10 سالن 300 نفره را در اين موكب فراهم آوريم.

وي افزود: علاوه بر اين خدماتي هم چون رستوران، كارخانه يخ، و پتو شويي براي خدمت رساني به ساير موكب ها نيز در اين مجموعه پيش بيني شده است.

يكتا در ادامه به تشكيل ستاد خدمت رساني آستان قدس رضوي در اربعين حسيني اشاره و عنوان كرد: اين ستاد به دستور توليت معزز آستان قدس رضوي تشكيل شده و با برنامه ريزي هاي صورت گرفته، امسال خدمات گوناگوني در مسير نجف به كربلا و در شهر مهران به نام مبارك حضرت رضا عليه السلام به زائران ارائه خواهد شد.

مسئول ستاد خدمت رساني آستان قدس رضوي در اربعين حسيني، وجود موكبي مزين به نام حضرت رضا عليه السلام و وابسته به آستان قدس رضوي را فرصتي ارزشمند خواند و گفت: سفر اربعين يكي از جلوه هاي استمرار مسير سيد الشهدا و انتظار فرج امام زمان عج الله تعالي فرجه الشريف است و خدمت رساني به نام مبارك امام رضا عليه السلام در اين عرصه بسيار ارزشمند خواهد بود.

ياد آور مي شود، جمعي از مسئولان آستان قدس رضوي در قالب ستاد خدمت رساني به زائران اربعين حسيني در كشور عراق حضور يافته اند و هماهنگي هاي مربوط به ارائه خدمات مطلوب به زائران را پيگيري مي كنند.