جمعه 31 فروردین 1403

07 آبان 1395

نماینده آیت الله سیستانی خواستار همکاری دسته‎های عزاداری با نیروهای امنیتی شد

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خواستار دعا برای پیروزی رزمندگان در میدان نبرد با تروریسم شد و تاکید کرد که دسته‎های عزاداری با نیروهای امنیتی همکاری لازم را انجام دهند.


حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی، در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) برگزار شد، شهادت امام زین العابدین (ع) را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: نبرد روز عاشورا، سخنرانی و افشاگری‎های حضرت سجاد (ع) و حضرت زینب (س) دو بخش اساسی واقعه کربلا است.

وی بیماری و زنده ماندن حضرت زین العابدین (ع) در روز عاشورا را اراده الهی دانست و تصریح کرد: امام سجاد (ع) در روز عاشورا دست به شمشیر شد ولی امام حسین (ع) از خواهر بزرگوارش حضرت زینب (س) خواست که مانع از ورودش به نبرد شود تا نسل ائمه منقطع نگردد.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی افزود: امام سجاد (ع) بالای منبر در شام از امام حسین (ع) سخن نگفت بلکه پیرامون نبی اکرم (ص)، امیر المومنین علی (ع) و حضرت زهرا (س) خطبه خواند و دستگاه اموی و یزید را رسوا کرد.

وی بیان داشت: تمسک مجاهدان به ائمه اطهار (ع) موجب شده است که با شجاعت در برابر دشمنان بایستند و شهادت در مسیر الهی برای آنان آسان باشد. واقعه کربلا بازتاب خود را بر دل‎های مجاهدان و رزمندگان برجای گذاشته است.

حجت الاسلام صافی از خداوند متعال آرزوی سلامتی و زیارت زائران در کمال امنیت و صحت را مسالت کرد و اظهار داشت: زائران امام حسین (ع) در اربعین برای رزمندگان خود در میدان نبرد با تروریسم دعا کنند تا پیروزی هر چه سریعتر نصیبشان شود.

وی خواستار همکاری دسته‎های عزاداری با مسؤولان امنیتی شد و گفت: تروریست‎ها دسته‎های عزاداری را مورد هدف قرار خواهند داد بر همین اساس دسته های عزاداری حسینی (ع) در طول ایام اربعین باید هوشیار باشند و با نیروهای امنیتی به منظور جلوگیری از ایجاد هر گونه مشکل امنیتی همکاری لازم را انجام دهند.

منبع: رسا