شنبه 1 اردیبهشت 1403

05 آبان 1395

رونمایی از آثار و تولیدات جدید کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین کشوردر گردهمایی یاوران رسانه ای اربعین

در نخستین گردهمایی یاوران رسانه ای اربعین از آثار و تولیدات جدید کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین کشور رونمایی می شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، نخستین گردهمایی یک روزه یاوران رسانه ای اربعین در قم برگزار می شود
دکتر «محمدرضا خوشرو» مسئول کارگروه فضای مجازی و رسانه کمیته فرهنگی آموزش در گفت و گو با پایگاه الاربعین از برگزاری گردهمایی یک روزه یاوران رسانه ای اربعین در قم خبر داد و گفت: کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین با هدف شناسایی و تشکیل شبکه ارتباطی میان فعال های رسانه های در عرصه های گوناگون اطلاع رسانی، هم چنین برای  ایجاد همگرایی، هماهنگی، ابلاغ سیاست‌های فرهنگی و رسانه‌ای ستاد مرکزی اربعین کشور اقدام به برگزاری نخستین گردهمایی «یاوران رسانه ای اربعین» می کند.
مسئول گردهمایی یاوران رسانه ای اربعین افزود: در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماينده ولی فقيه در امور حج و زیارت و مسئولان عالی ستاد مرکزی اربعین کشور به ايراد سخنرانی می پردازند. 
همچنین رونمایی از آثار و تولیدات جدید کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین  از قبیل 1- کتاب "سیاست های رسانه ای پوشش مراسم اربعین حسینی(ع)" شامل باید ها و نباید ها در انعکاس خبری پیاده روی اربعین حسینی 2- کتاب صوتی "راه بی نهایت" مجموعه اشعار فاخر حسینی(ع) بیش از 25 شاعر برجسته کشور با صدای خود شعرا و همچنین شعرخوانی اشعار کهن حسینی(ع) با صدای کورش زارعی 3- انیمیشن "مدافعان حرم" 4- نماهنگ "آتش عطش" با صدای احسان خواجه امیری و ترانه‌سرایی دکتر افشین یدالهی 5- نرم افزار اندروید خبرنگاران افتخاری اربعین از دیگر برنامه های این گردهمایی خواهد.
وی افزود در ادامه این گردهمائی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین کارگاه های آموزشی در چهاربخش مستندسازی، عکاسی، خبرنگاری و شبکه های اجتماعی را با حضور اساتیدی چون حسن شمشادی، علی خامنه، کمال شاهرخ، سهیل کریمی، روح الله کرمی راد، محمد حسین پیشاهنگ و... با هدف ابلاغ راهبردها، سیاست‌ها و باید و نبایدهای رسانه‌ای اربعین سال ۹۵ ویژه فعالان عرصه رسانه‌ای برگزار می کند.
وی تصریح کرد: شناسایی فعالان عرصه رسانه ای از یک ماه گذشته و با استفاده از فراخوان اینترنتی بود که طی آن  400 نفر از فعالان این حوزه ها ثبت نام و برای گذراندن این دوره آموزشی دعوت شدند.
خوشرو گفت: این گردهمایی از ساعت 8صبح پنجشنبه 6 آبان ماه در مجتمع یاوران مهدی(عج) جنب مسجد مقدس جمکران آغاز به کار می کند و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.