جمعه 7 اردیبهشت 1403

05 آبان 1395

جهانگيري: مردم مقدمات كار براي شركت در راهپيمايي اربعين را به روزهاي آخر موكول نكنند

معاون اول رييس جمهوري با تاكيد بر اين كه مردم مقدمات كار براي شركت در راهپيمايي اربعين را به روزهاي آخر موكول نكنند گفت: راهپيمايي بزرگ اربعين عظمت امت اسلام و شيعيان را به نمايش مي گذارد.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني الاربعین،  از پايگاه اطلاع رساني معاون اول رييس جمهوري، جلسه ستاد اربعين حسيني عصر روز گذشته (سه شنبه) به رياست اسحاق جهانگيري برگزار شد.

وي در اين جلسه گفت: راهپيمايي بزرگ اربعين علاوه بر تأثير بسيار بالاي معنوي، عظمت امت اسلام و شيعيان را به نمايش مي گذارد.

معاون اول رييس جمهور ادامه داد: اين گردهمايي بزرگ در جهان بي سابقه است و اينكه چنين جمعيت بزرگي در مدتي كوتاه براي انجام يك مراسم مذهبي در كشور ديگر حضور يابند اتفاقي نادر است كه به لطف خدا در سال هاي گذشته با آرامش و امنيت مناسب برگزار شده است.

جهانگيري با اشاره به گزارشات ارائه شده از سوي وزير كشور و اعضاي ستاد اربعين حسيني (ع)، از اقدامات صورت گرفته، برنامه ريزي هاي انجام شده و تمهيدات انديشيده شده براي برگزاري هرچه بهتر اين مراسم قدرداني كرد.

وي همچنين با اشاره به همكاري مناسب و تعامل سازنده دولت عراق براي برگزاري مراسم راهپيمايي اربعين حسيني خاطرنشان كرد: البته برگزاري اين مراسم براي دولت عراق نيز از جهات گوناگون داراي اهميت است و در حقيقت يك نمايش قدرت محسوب مي شود تا دشمنان بدانند كه عراق با وجود همه مشكلات و تلاش هاي گروه هاي افراطي و تكفيري، قدرت و توان آن را دارد كه چنين مراسم بزرگي را با امنيت كامل مديريت و برگزار كند.

معاون اول رييس جمهور از مراجع عظام تقليد نجف اشرف نيز به خاطر عنايت و توجه به اين مراسم مذهبي قدرداني كرد و افزود: در موارد بروز مشكل، مراجع بزرگوار هيچگاه از ارائه رهنمود و كمك در اين زمينه دريغ نكرده اند و همواره حامي اين مراسم باشكوه بوده اند.

جهانگيري با تاكيد براينكه مقام معظم رهبري نيز عنايت ويژه اي به برگزاري راهپيمايي اربعين حسيني دارند، بر ضرورت تلاش براي برگزاري هرچه باشكوه تر اين مراسم در اربعين امسال تاكيد كرد و گفت: پس از مصوبه هيات دولت مبني بر اينكه وزارت كشور براي مديريت و برگزاري اين مراسم به سازمان حج و زيارت كمك كند، رهبر معظم انقلاب نيز از اين مصوبه حمايت كردند چرا كه با اين تصميم، همه استانداران و توان اجرايي كشور براي اين مراسم بسيج خواهد شد.

وي بر ضرورت اطلاع رساني و آگاهي بخشي به مردم در خصوص برنامه ريزي ها، پيش بيني هاي انجام شده و اقدامات صورت گرفته در خصوص گردهمايي اربعين حسيني تاكيد كرد و گفت: بايد به مردم به صورت دقيق اطلاع رساني شود تا مردم هرچه سريعتر براي اخذ رواديد و انجام مقدمات اين سفر اقدام كنند تا با تجمع و انبوه جمعيت در واپسين روزهاي منتهي به اربعين حسيني مواجه نشويم.

معاون اول رييس جمهور با تاكيد بر اهميت موضوع امنيت در ايام اربعين حسيني، اظهار داشت: بخش اصلي برقراري امنيت بر عهده دولت عراق است كه اميدوارم با همكاري دستگاه هاي امنيتي ايران با دولت عراق، شاهد برگزاري اين مراسم بدون هر گونه مشكل باشيم.

جهانگيري يادآور شد: دولت نيز با تمام توان و امكانات براي برگزاري هرچه باشكوه تر اين مراسم كمك خواهد كرد.

وي نقش مشاركت هاي مردمي و خيرين ايران و عراق را در مراسم اربعين حسيني پراهميت ارزيابي كرد و گفت: مردم و خيرين دو كشور با علاقمندي و اعتقاد در اين مراسم حضور مي يابند و به زائرين كمك مي كنند كه جا دارد از آنها قدرداني شود.

معاون اول رييس جمهور افزود: اميدوارم با همت همه دست اندركاران و حضور همه دستگاه ها و خيرين، مراسم اربعين حسيني امسال هرچه بهتر و با شكوه تر از سال هاي گذشته برگزار شود.

در اين مراسم كه استانداران تهران، ايلام و خوزستان، رييس سازمان حج و زيارت، دبيركل جمعيت هلال احمر، معاون كنسولي وزارت امور خارجه، نماينده بعثه مقام معظم رهبري، رييس نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در عراق و نمايندگان ساير دستگاه هاي مربوطه نيز حضور داشتند،

وزير كشور گزارشي از تمهيدات انديشيده شده و برنامه ريزي هاي صورت گرفته براي مراسم راهپيمايي اربعين حسيني ارائه كرد و گفت: در برنامه ريزي ها، ارزيابي دقيقي از روند كار در سال 94 صورت گرفته و نقاط ضعف و قوت گذشته براي برنامه ريزي هرچه بهتر در سال 95 مورد توجه واقع شده است.

رحماني فضلي افزود: ستاد اربعين حسيني آسيب شناسي دقيقي از مراسم راهپيمايي اربعين سال 94 انجام داده و در 18 جلسه ستاد مركزي و 60 جلسه كميته هاي تخصصي، همه جوانب كار مورد بررسي قرار گرفته و تصميمات راهگشايي براي حل مشكلات گذشته اتخاذ شده است.

وزير كشور در اين گزارش به برنامه ريزي هاي صورت گرفته در بخش هاي مختلف اشاره كرد و اظهار داشت: ابعاد و زواياي مختلف كار در تمامي بخش ها بررسي شده است و در بخش هاي زيرساخت، كنسولي، اعزام، مشاركت مردمي، اسكان و تغذيه، امداد و نجات، بهداشت و درمان، اطلاع رساني، حمل و نقل و سوخت، امنيتي، انتظامي و اطلاعاتي و خدمات شهري تصميمات مناسب و موثري اتخاذ گرديده است.

در اين نشست سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق، استانداران خوزستان و ايلام و نمايندگان دستگاه هاي ذيربط نيز گزارشي از اقدامات صورت گرفته و برنامه ريزي هاي انجام شده براي برگزاري مناسب مراسم راهپيمايي اربعين حسيني ارائه كردند و از آمادگي كامل براي هرچه بهتر برگزار شدن مراسم اربعين امسال خبر دادند.