پنج شنبه 30 فروردین 1403

04 آبان 1395

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت: راهپيمايي ميليوني اربعين محور همبستگي امت اسلام است

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به حضور شيعيان، اهل سنت، مسيحيان و پيروان ساير مذاهب در تجمع ميليوني اربعين حسيني، گفت: اين آيين مي‌تواند به محور وحدت و همبستگي امت اسلام و همه ملت‌هاي آزاده جهان تبديل شود.


حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، امروز در ديدار با حجت‌الاسلام والمسلمين ابوالقاسم يعقوبي، نماينده ولي فقيه در استان خراسان شمالي و امام جمعه بجنورد، با اشاره به ولايتمداري مردم اين استان، اظهار كرد: مردم خراسان شمالي تاكنون به‌خوبي در مسير انقلاب و نظام بوده‌اند و علاقه‌مندي ويژه‌اي به رهبر معظم انقلاب دارند كه اين موضوع را در سفر رهبري به اين استان به‌صورت ويژه به نمايش گذاشتند.

وي در ادامه با اشاره به در پيش بودن ايام اربعين، افزود: مسأله اربعين به تعبير رهبري يك شبه اعجاز است؛ زيرا در اوضاعي كه تهديدها و خطرهاي مختلفي مردم را تهديد مي‌كند، اين جمعيت عظيم از گوشه و كنار جهان به راهپيمايي اربعين مي‌آيند.

حجت‌الاسلام قاضي عسكر با بيان اينكه تجمع ميليوني اربعين جلوه‌هاي زيبايي دارد كه هنوز ما نتوانسته‌ايم اين جلوه‌ها را آن‌طور كه بايد و شايد به مردم معرفي كنيم، اضافه كرد: تجمع مردمي به طور كامل هدايت‌شده نيست؛ بلكه مردمي بوده و عاشقان اباعبدالله الحسين (ع) از گوشه و كنار جهان همانند قطراتي جمع شده و بدون اينكه به كسي آزار و آسيبي برسانند به اقيانوس تبديل مي‌شوند.

وي ادامه داد: ويژگي ديگر تجمع اربعين اين است كه تنها مختص شيعيان نيست؛ زيرا اهل سنت، مسيحيان و اقوام مختلف از گوشه و كنار دنيا در اين اجتماع شركت مي‌كنند.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر حضور اهل سنت عراق و ديگر كشورهاي اسلامي و پيروان ساير مذاهب در تجمع اربعين حسيني اين نويد را مي‌دهد كه در آينده اربعين نماد وحدت ملت‌هاي مقاوم و مبارز در سطح بين‌المللي شده و همه مستضعفان جهان حول اين محور تجمع كنند.

وي با بيان اينكه ويژگي سوم تجمع اربعين اخوت ديني و اسلامي آن است كه در هيچ كجاي دنيا نظير ندارد، اظهار كرد: در اين تجمع در حالي كه مردم عراق زائران را نمي‌شناسند، در خانه‌هاي خود را با افتخار و بدون هيچ توقعي به روي زائران باز كرده و براي پذيرايي از زائران التماس مي‌كنند.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با بيان اينكه راهپيمايي اربعين عشق و علاقه و معرفت عجيبي در مردم به وجود آورده است، اظهار اميدواري كرد كه حركت اربعين در آينده‌اي نزديك همبستگي بين‌المللي را به وجود بياورد؛ زيرا به گفته او با وجود اينكه راهپيمايي اربعين در ابتدا حركتي شيعي محسوب مي‌شود اما امام حسين (ع) متعلق به همه مردم جهان است.

وي با تأكيد بر اينكه ما بايد اين الگو را در سطح بين‌المللي معرفي كنيم، تصريح كرد: تجمع عظيم اربعين مي‌تواند به محور وحدت و همبستگي امت اسلام و همه ملت‌هاي آزاده جهان تبديل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در پايان با اشاره به حضور نزديك به 100 هزار زائر ايراني در مراسم عاشوراي امسال در عتبات عاليات، خاطرنشان كرد: پيش‌بيني مي‌شود شمار زائران ايراني در تجمع ميليوني اربعين امسال نسبت به سال گذشته 30 الي 40 درصد افزايش يابد.