سه شنبه 28 فروردین 1403

04 آبان 1395

صداوسيما: تلاش مي‌كنيم صداي اربعين به گوش همه مردم برسد

رئيس مركز سيماي استان‌هاي رسانه ملي گفت: سيماي استان‌ها با پوشش همه آداب و رسوم اقوام ايراني تصويرگر يك حماسه حسيني در ابعاد جامعه ايران و حتي مردمي است كه از سراسر جهان در كربلا گرد هم مي‌‌آيند.


سيد عباس فاطمي نويسي در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما افزود: معاونت استان‌ها در بخش صدا 86 بسته30 دقيقه اي براي راديو اربعين تدارك ديده است و همچنين بين 5 تا 15 گروه واحد سيار و گزارشگراني به منظور پوشش اين راهپيمايي بزرگ براي شهرهاي مرزي پيش بيني كرده ايم.

وي گفت: در حوزه سيماي استان‌ها همه مراكز از اين شور حسيني خواهند گفت و از آداب مختلف مردمي كه همگي براي تبيين حماسه عاشورا و قيام اباعبدالله آمده اند برنامه و مستند سازي خواهند كرد و همچنين مستند سازي هاي سال هاي گذشته نيز باز پخش خواهد شد.

رئيس مركز سيماي استان‌هاي رسانه ملي افزود: مراكز سيماي استان ها در خوزستان، ايلام و كرمانشاه برنامه هاي متنوع و متعددي از پوشش تردد از مرز و ارتباط زنده با كشور عراق دارند، همچنين تلويزيون اشراق عراق نيز در بخشي از برنامه هاي تهيه شده مركز ايلام تغذيه مي كند.

فاطمي گفت: فرستنده هاي راديويي و به ويژه فرستنده هاي مرزي كه امكان رله و تقويت راديو اربعين را دارند به خصوص در ايامي كه راهپيمايي اربعين به اوج خود مي رسد به اين امر اختصاص مي يابند و تلاش بر اين است كه از نظر فني صداي اربعين را به گوش همه مردم برسانيم به ويژه در مبادي خروجي و ورودي كشور بر اين امر اهتمام بيشتري مي شود.