جمعه 31 فروردین 1403

04 آبان 1395

سركنسول ايران در كربلا در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني حج: به طور دائم اوضاع امنيتي عراق را به منظور راه پيمايي اربعين رصد مي‌كنيم

سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا با اشاره به عمليات آزادسازي موصل از جانب نيروهاي عراقي و تاثير آن بر روي امنيت زائران اربعين حسيني گفت: ما به طور دائم اوضاع جبهه هاي نبرد عليه گروه تروريستي داعش را رصد مي كنيم ضمن اينكه سال گذشته موصل در اشغال تروريست‌ها بود ولي موضوعي براي زائران به وجود نيامد.


مير مسعود حسينيان افزود: امسال عمليات آزادسازي موصل آغاز شده و طبق آخرين خبرها اين عمليات با موفقيت‌آميز همراه بوده است و در مجموع از لحاظ امنيتي نگراني خاصي نداريم.

وي اظهار داشت: از آنجايي كه مسووليت كميته سياسي و كنسولي ستاد مركزي اربعين بر عهده وزارت امور خارجه است، امسال توانسته‌ايم بهتر از سال گذشته در اين زمينه عمل كنيم و خوشبختانه با تمهيداتي كه پيش بيني شده است اميدواريم زائران امسال با مشكلي خاصي مواجه نشوند.

سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا با اشاره به درخواست قشقاوي معاون كنسولي وزارت خارجه مبني بر اينكه مردم صدور ويزا را به روزهاي آخر موكول نكنند، تصريح كرد: همانطور كه اشاره كردم امسال برنامه‌ريزي‌هاي خوبي براي حضور مناسب مردم در اربعين حسيني انجام شده است و با پيگيري امور مربوط به پذيرايي و استقبال و خروج زائران از عراق، در صدديم اشكالات سال گذشته را به حداقل برسانيم.

حسينيان با تاكيد دوباره بر لزوم ثبت نام زائران در سامانه سماح گفت: كساني كه قصد حضور در اربعين را دارند بايد به سامانه سماح مراجعه كنند و وقتي زائران از طريق سامانه سماح براي دريافت ويزا اقدام مي كنند ما با موضوعاتي مثل جعل ويزا مواجه نخواهيم شد.

وي با بيان اينكه برخي نبايد به اين اميد داشته باشند كه بخواهند بدون ويزا از مرز عبور كنند، تاكيد كرد: با تمهيداتي كه در نظر گرفته شده به كسي اجازه داده نمي شود كه بدون ويزا از مرز خارج شود و چنانچه فردي بدون ويزا در عراق حضور يابد برخورد سختي از جانب مسئولان عراقي با وي خواهد شد.