شنبه 1 اردیبهشت 1403

04 آبان 1395

سيل عظيم زائرين اربعين، حركت نويني را در عرصه بين الملل به دنبال دارد

مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عتبات عاليات عراق در گردهمايي دانشجويان، اربعين را مظهر وحدت، اقتدار، بيداري، حريت، معرفت، بصيرت و از خود گذشتگي دانست و گفت: بايد همه با همدلي، محبت و اخوت، زير پرچم بزرگ و با عظمت امام حسين (ع) اجتماع كنيم، اجتماعي كه دشمنان را مايوس كند و سر آغاز حركت نوين در عرصه بين المللي باشد.


حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني دراين گردهمايي ، بر لزوم انتخاب سبك زندگي اسلامي تاكيد كرد و افزود: زير قبه امام حسين (ع) دعا مستجاب است و بهترين دعا در خواست سبك زندگي ديني است.

وي با اشاره به فراز اللَّهُمَّ اجْعَلْ مَحْياىَ مَحْيا مُحَمّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتى‏ مَماتَ محمّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ در زيارت عاشورا اظهار داشت: در اين فراز از زيارت عاشورا از خداوند خواسته مي شود، خدايا سبك زندگي من را سبك زندگي اهل بيت قرار بده؛ حقيقتاً در سبك زندگي اهل بيت عليهم السلام، همه چيز در در مسير الهي قرار دارد.

مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عتبات عاليات عراق با بيان اينكه ما به زيارت آمده ايم تا چگونه زيستن را از اهل بيت عليهم السلام بياموزيم، ادامه داد: در زندگي اهل بيت، بصيرت، معرفت، شجاعت، ادب، عبوديت، ايثار و فداكاري موج مي زند و تاسّي به آنان خير دنيا و آخرت را نصيب انسان مي گرداند.

وي تصريح كرد: ما به زيارت آمده ايم تا فاصله خود را در زندگي با اهل بيت عليهم السلام كم كنيم و به آنها نزديك تر شويم و به سيره آنها در زندگي اقتدا نماييم.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني بيان داشت: عشق به امام حسين (ع) شما را به كربلا كشانده و اين عشق بايد توام با معرفت باشد تا زندگي آن گونه سامان يابد كه عمر تلف نشود و در پايان زندگي انسان از گذشته خود پشيمان نباشد.

مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عتبات عاليات عراق با اشاره به جاذبه امام حسين (ع) اظهار داشت: حسين بن علي آينه تمام نماي صفات خدا و مظهر جمال الهي است، ايشان دردانه خداوند و كشتي نجات براي بشريت است و همه انسان هاي طالب را نجات مي بخشد.

وي خاطرنشان ساخت: امام حسين (ع) فقط به شيعيان تعلق ندارد بلكه فرق گوناگون مسلمين حتي برخي از اهل كتاب به امام حسين عشق مي ورزند و دوستدار ايشان هستند.