جمعه 10 فروردین 1403

03 آبان 1395

طلاب در صف نام نويسي براي اربعين+تصاوير

مسئول اداره مشمولين حوزه علميه استان قم از مراجعه روزانه ۸۰۰ نفر براي دريافت گذرنامه و مجوز خروج از كشور به اين اداره خبر داد.


حجت الاسلام مصطفي محمدي نژاد در گفتگو با خبرگزاري «حوزه»، به برنامه اداره امور مشمولين حوزه علميه استان قم براي ارائه خدمات به طلاب و روحانيون براي ايام اربعين اشاره كرد و گفت: طلاب و روحانيوني كه قصد سفر به كشور عراق براي ايام اربعين دارند، نخست بايد براي دريافت گذرنامه و مجوز خروج از كشور به اين اداره مراجعه نموده و پس از انجام كارهاي اداري، در يكي از دفاتر پليس 10+ حضور پيدا كرده و در آخر براي دريافت ويزا، به يكي از دفاتر زيارتي مراجعه نمايند.

وي با بيان اين مطلب كه مراجعه كنندگان به اين اداره، دو گروه مي باشند، اظهار داشت: گروه اول، طلاب پايه يك تا شش هستند كه بايد براي دريافت گذرنامه، نامه اشتغال به تحصيل از مدرسه علميه خود آورده كه در اين راستا براي آنان معافيت تحصيلي صادر شده و پس از آن براي دريافت گذرنامه و مجوز خروج از كشور اقدام مي نمايند.

مسئول اداره مشمولين حوزه علميه استان قم ادامه داد: مراجعه كنندگان ديگر ما، طلاب پايه ششم به بالا هستند كه معافيت تحصيلي داشته و فقط براي دريافت گذرنامه و مجوز خروج از كشور بايد در اين اداره حضور پيدا كنند.

حجت الاسلام محمدنژاد يادآور شد: طلاب پايه شش به بالا نياز به هيچ مدركي براي ارائه به اداره امور مشمولين نداشته و فقط با حضور در اين اداره، كارهاي اداري خود را انجام خواهند داد.

*پليس ۱۰+ در دارالشفا مستقر مي شود
وي خاطرنشان ساخت: مقرر شد براي تسهيل خدمات به طلاب، همكاراني از پليس 10+ در مدرسه علميه دارالشفاء مستقر شده تا طلاب ديگر احتياجي به مراجعه به دفاتر ديگر نداشته باشند؛ همچنين در حال هماهنگي هستيم تا صدور ويزا نيز در مديريت حوزه علميه استان قم انجام گردد.

*مراجعه روزانه ۸۰۰ تا يك هزار نفر براي دريافت گذرنامه و مجوز خروج از كشور
مسئول اداره مشمولين حوزه علميه استان قم با اشاره به حجم بالاي تقاضاي گذرنامه و مجوز خروج از كشور از سوي طلاب و روحانيون، تصريح كرد: اين خدمات از ابتداي مهرماه سال جاري آغاز شده است كه در ابتدا، روزانه قريب به 500 مراجعه كننده داشتيم؛ اما از هفته گذشته تعداد مراجعه كنندگان روزانه ما به 800 تا يك هزار نفر رسيده كه بر اين اساس، ساعت انجام كار را از ساعت 7 صبح تا 17 عصر قرار داده ايم تا طلاب عزيز بتوانند به راحتي گذرنامه يا مجوز خروج از كشور خود را دريافت نمايند.

*خدمات رساني به تا يك روز قبل از اربعين ادامه دارد
حجت الاسلام محمدنژاد با بيان اين مطلب كه قريب به 10 نفر در اين اداره در حال خدمات رساني به طلاب و روحانيون مي باشند، اظهار داشت: خدمات رساني به طلاب تا يك روز قبل از اربعين ادامه داشته و تمام كارهاي آنان انجام خواهد شد.