چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

03 آبان 1395

دومین جلسه کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی استان آذربایجان شرقی

دومین جلسه کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی استان آذربایجان شرقی در خصوص نحوه برگزاری همایش یاوران معنوی و اعزام مبلغ به عتبات عالیات برگزار گردید.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، جلسه کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی با حضور اعضاء کارگروه در آذربایجان شرقی با تلاوت آیاتی چند از  کلام ا...مجید  تشکیل گردید.

در ابتدا حجت الاسلام ایران نژاد کارشناس بعثه مقام معظم رهبری در استان ، ضمن خیر مقدم و قدرانی از اعضاء کارگروه کمیته اربعین حسینی گزارش اجمالی از اقدامات انجام یافته را ارائه دادند.

در ادامه  حجت الاسلام مصائبی مدیر کل محترم اوقاف و امور خیریه گفتند: برگزاری همایش یاوران معنوی به صورت متمرکز دارای سختی هایی از قبیل رفت و آمد و بعد مسافت می باشد و باید بصورت منطقه ای برگزار گردد.و همچنین اعزام روحانیون به عتبات عالیات جهت تبلیغ و برگزاری مراسمات در موکب ها مشخص گردد که وظیفه اداره کل اوقاف و امور خیریه می باشد یا سازمان تبلیغات اسلامی؟و تعداد روحانیون اعزامی چند نفر باشد و از کدام نهاد معرفی گردند؟

در ادامه آقای فتح ا.. زاده کارشناس  سازمان تبلیغات اسلامی هم کردند که ما در مورد اعزام روحانیون هیچ مشکلی نداریم طبق مصوبه ستاد اربعین حسینی اعزام مبلغ بر عهده اداره کل اوقاف و امور خیریه واگذار شده است.وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی در این راستا صدور مجوز به موکب ها و برگزاری همایش یاوران معنوی می باشد،که دو همایش بزرگ در آینده نزدیک با همکاری دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد.

در ادامه حجه الاسلام تقی زاده رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فرمودند این نهاد آمادگی هرگونه فعالیت فرهنگی در مورد اربعین را دارد.و در روزهای نزدیک به اربعین به کلیه ائمه جمعه استان  اعلام می گردد که قبل از خطبه های نماز جمعه در خصوص اربعین و فضائل آن صحبت کنند.

آقای روحی نماینده محترم صدا و سیمای استان گفتند که دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان تصاویر و نماهنگ های مربوط به اربعین حسینی را در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم کلیپی در این خصوص ساخته و جهت پخش آن از تلویزیون اقدام کنیم.