پنج شنبه 9 فروردین 1403

02 آبان 1395

تدبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی برای تردد آسان از مرزهای زمینی تقسمیم بندی استانی خروج و ورود زائرین اربعین اعلام شد

مجید آقابابائی دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: خروج و ورود زائرین اربعین حسینی از مرزهای سه گانه مهران، چزابه و شلمچه بر اساس تقسیم بندی استان ها انجام می شود .


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ مجید آقابابائی دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفتگو با این پایگاه، چگونگی خروج و ورود زائرین اربعین حسینی از مرزهای سه گانه زمینی مهران، چزابه و شملچه را اعلام کرد .
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: زائرین استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، کرمانشاه، گیلان، مازندران، گلستان، لرستان و ایلام می بایست از مرز مهران تردد کنند .
آقابابائی گفت: مرز چزابه بر اساس تقسیم بندی استانی برای استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی ، یزد ، سمنان، چهارمحال وبختیاری ، اصفهان و خوزستان در نظر گرفته شده است .
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود : خروج و ورود زائرین اربعین حسینی استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان از مرز شلمچه امکان پذیر خواهد بود .
وی گفت: زائرین استان های خراسان رضوی، اصفهان و خوزستان می توانند از دو مرز چزابه و شلمچه برای حضور در مراسم راهپیمائی اربعین و بازگشت از این مراسم به کشور استفاده کنند.
مدیر کل امور مرزی و پدافند غیر عامل وزارت کشور، همچنین با تأکید بر ساماندهی تردد اتباع خارجی برای حضور در مراسم اربعین گفت: تردد اتباع خارجی فقط از مرز شلمچه امکان پذیر خواهد بود .