جمعه 10 فروردین 1403

02 آبان 1395

در پياده‌روي اربعين به سنت‌هاي كشور ميزبان احترام بگذاريم

مسئول بعثه مقام معظم رهبري در خراسان‌ جنوبي گفت: مراسم پياده‌روي اربعين بايد امام‌شناسي و فضائل اخلاقي را در زائران رشد داده و از اين منظر آنان را يك گام در مباحث معنوي ارتقاء دهد.


حجت‌الاسلام مجتبي اوحدي، مسئول بعثه مقام معظم‌رهبري در خراسان‌جنوبي، امروز، يكم آبان‌ماه در كارگاه آموزشي سرگروه‌هاي زائران اربعين حسيني در خراسان‌ جنوبي گفت: مراسم پياده‌روي تنها اختصاص به شيعيان ندارند بلكه جمع عظيمي از ديگر مذاهب و اديان نيز در اين برنامه حضور دارند.

وي اظهار كرد: مراسم پياده‌روي اربعين تنها يك سفر زيارتي نيست بلكه هدف از آن رشد و ارتقاء معنوي ما است كه اين مهم را با توجه به برخي از مؤلفه‌ها مثل خواندن مستمر قرآن( حدأقل روزي يك صفحه) به دست مي‌آيد.

مسئول بعثه مقام معظم رهبري در خراسان جنوبي بيان كرد: مراسم پياده‌روي اربعين بايد منجر به تقويت امام‌شناسي و رشد فضائل اخلاقي در ما شود و اگر در مسير سفر با كاستي‌ها و كمبودهايي رو به رو مي‌شويم با ايثار و از خودگذشتگي از آن بگذريم.

اوحدي ادامه داد: از ديگر مواردي كه در سفر پياده‌روي اربعين بايد آن را مد نظر قرار دهيم مراعات حقوق مردم كشور ميزبان است، از اين جهت بايد سنت‌هاي عراقي‌ها را مورد احترام قرار داده و از توهين و مجادله با آن‌ها بپرهيزيم.

وي افزود: بدانيم كه بسياري از ديگر مذاهب اسلامي نيز در اين مراسم حضور دارند و برخي از آنان براي پذيرايي از زائران حسيني موكب‌هايي را تدارك‌ ديده‌اند و از اين منظر از توهين به مقدسات ديگر مذاهب به شدت پرهيز كنيم.

مسئول بعثه مقام معظم رهبري در خراسان‌جنوبي گفت: مورد ديگري كه درمراسم پياده‌روي اربعين بايد مد نظر قرار گيرد، پرهيز از عزاداري‌هايي است كه موجب وهن مذهب شيعه مي‌شود و براي اينكه چنين مسائلي به وجود نيايد بهتر است يك روحاني در هر كاروان وجود داشته باشد.

اوحدي يادآور شد: شايد در برخي از موارد پياده‌روي موجب خستگي ما شود، اما آنچه حائز اهميت است اين نكته مي‌باشد كه با افزايش صبر در خويش نگذاريم اين خستگي موجب برخاشگري و بي‌احترامي ما به همسفران شود.