پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

28 مهر 1395

حجت الاسلام والمسلمين ابوترابي فرد در جمع زائران حرم حسيني: سعي نماييد زيبايي هاي سفر خود را حفظ كنيد

نائب رئيس سابق مجلس در جمع زائران ايراني حضرت سيدالشهدا با بيان بخش هايي از اولين خطبه امام حسين عليه السلام، مكتب عاشورا را مدرسه بزرگ زندگي و ايمان دانست و گفت: زيبايي انسان به ايمان، فضائل اخلاقي و عمل صالح اوست و اطاعت خداي سبحان زيباترين عمل صالح است و زائران سعي كنند زيبايي هاي سفر خود را حفظ كنند.


 حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد حسن ابوترابي فرد افزود: شما زائران اباعبدالله اگر زيبا نبوديد به اين مكان دعوت نمي شديد و به ميهماني حضرت نمي آمديد ولي سعي كنيد زيباتر شويد تا انان كه چشم زيبا بين دارند شما را زيباتر ببينند.

وي افزود: يكي از شاگردان آيت الله قاضي كه اولين دريچه معرفتش در زير قبه حضرت گشوده شد روزي خدمت استاد شرفياب شد، استاد مي پرسند چه عملي انجام داده اي كه امروز از جمال و نورانيت بيشتري برخوردار هستي، مي گويد فكر كردم كار خاصي نكرده ام من حتي ديشب قصد نماز شب داشتم ولي ديدم لباس من بر بالين برادرم است و براي اينكه او را بيدار نكنم، نماز را در همانجا و با اشاره اقامه نمودم كه آقاي قاضي فرمودند اين نورانيت براي اين عمل است.

ابوترابي فرد زائران را به رعايت حقوق ديگران فراخواند و ادامه داد: بعد از بازگشت، حقوق همسر، حقوق همسايه، حقوق مشتري، حقوق مادر و ... را سرلوحه اعمال خود بدانيد سعي كنيد اين زيبايي را حفظ كنيد.

وي افزود: امام عليه السلام در اولين خطبه خود در مكه مي فرمايند خداوند مرگ را هم چون گردن‌بند دختران، بر گلوي فرزندان آدم آويخته است، شوق من به ديدار پدرانم، چونان شوق يعقوب است به ديدار يوسف.

ابوترابي فرد تصريح كرد: گروهي از انسانها از مرگ مي گريزند و مرگ به ملاقاتشان مي آيد اما گروهي ديگر بدان اشتياق داشته و به ملاقاتش مي روند و منشاء گريز از مرگ اعمال و رفتار بشر در عالم دنيا و تعلقات به آن است كه از زيبايي هاي انسان مي كاهد.

وي در پايان خاطر نشان كرد: توجه به مرگ و ملاقات با خدا باعث كم شدن تعلقات دنيوي انسان مي شود و اينگونه بود كه امام حسين(ع) و ياران با وفايش توانستند تعلقات دنيوي را از خود جدا كرده و فنا در خدا شوند.