پنج شنبه 9 فروردین 1403

28 مهر 1395

ستاد اربعین حسینی در شهرستان شوش فعال شد

در راستای خدمت رسانی به زائران کربلا در مرز چذابه و میزبانی زائران ، ستاد استقبال از اربعین حسینی در شهرستان شوش تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.


فرماندار شوش دوشنبه در نشست ستاد هماهنگی و استقبال زائران اربعین حسینی با حضور امام جمعه و جمعی از مسوولان این شهرستان اظهار داشت: امکانات لازم برای برگزاری آیین عزاداری اربعین حسینی در شوش پیش بینی شده و مشکل خاصی از این نظر وجود ندارد.
رضا نجاتی افزود: در این راستا و در جهت هر چه با شکوه تر برگزار شدن این مراسم اداره ها، نهادها، کارخانجات و هیات های مذهبی شهرستان شوش از تمام ظرفیت خود به عنوان میزبان زائران استفاده خواهند کرد.
شهرستان شوش به برکت حرم حضرت دانیال نبی(ع) در اربعین حسینی میزبان زائران شهرهای شمال استان خوزستان برای برگزاری آیین عزاداری می باشد.
فرماندار شوش همچنین گفت:از آنجا که پیش بینی می شود در اربعین امسال زائران بیشتری از طریق مرزهای خوزستان راهی کربلا شوند لذا شهرستان شوش نیز با برپایی موکب در مرز چذابه برای خدمات رسانی به زائران تمهیدات لازم را پیش بینی کرده است.
امام جمعه شهرستان شوش نیز در این نشست گفت: همه ما نسبت به مساله ی اربعین وامام حسین (ع) مسئولیم و باید در این راه با تمام توان نسبت به ادای احترام به اهل بیت (ع) تلاش کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد امام با اشاره به اقدام خوب صورت گرفته در زمینه خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) گفت: باید با شناسایی نقاط ضعف سال های گذشته نسبت به بر طرف کردن آنها تلاش کنیم.
امام جمعه شوش با اشار به اینکه یکی از سنت های عزاداری که همه ساله به صورت خودجوش در شهرستان شوش برگزار مـی گردد مراسم اربعین حسینی و حضور سیل عظیم هزاران نفری از عاشقان امام حسین(ع) از جای جای شهرهای استان می باشد گفت: این زائران پای پیاده، به منظور تجدید بیعت با امام شهیدان در روز اربعین حسینی با ادای احترام به مقام حضرت دانیال نبی(ع) ارادت خود را به نمایش می گذارند.
آماده سازی امکانات برای اسکان و پذیرایی از هیات های عزادار ، برپایی ایستگاه صلواتی ،بسیج امکانات بهداشتی و درمانی همچنین آماده سازی چند واحد آموزشی برای اسکان زائران از جمله برنامه های ستاد استقبال از اربعین حسینی در شهرستان شوش می باشد.