شنبه 8 اردیبهشت 1403

28 مهر 1395

آغاز به كار ستاد اربعين حسيني شهرداري قم

رئيس ستاد اربعين حسيني شهرداري قم گفت: فعاليت‌هاي اين ستاد از فردا در راستاي خدمات‌رساني به زائرين اربعين آغاز مي‌شود.


 حميدرضا عابدي خرسند با اشاره به حركت عظيم فرهنگي و مذهبي عاشقان امام حسين(ع) و دوست‌داران خاندان عصمت و طهارت در اربعين حسيني اظهار كرد: پياده روي دوست‌‌داران اباعبدالله الحسين در اربعين نمونه بارز شور و شعور عاشقان كربلا بوده و حركت عظيمي است كه بستر شناخت و افزايش معرفت نسبت به قيام امام حسين(ع) را فراهم مي كند.
وي حضور ميليوني شيعيان و مشتاقان ائمه معصومين(ع) در اجتماع عظيم اربعين را مورد توجه قرار داد و افزود: پياده روي اربعين فرصتي مغتنم براي اشاعه فرهنگ تشيع در جهان و نماد همبستگي و حركت منسجم شيعيان است.
رئيس ستاد اربعين حسيني شهرداري قم آثار و بركات حركت در مسير پياده روي اربعين را يادآور شد و با تاكيد بر ضرورت خدمات رساني شايسته به عاشقان حسيني خاطرنشان كرد: هر سال بر خيل دوست‌داران و مشتاقان حركت عظيم اربعين افزوده مي شود و ضروري بوده هر آنچه كه در توان است در راستاي خدمات‌رساني به زائرين اربعين به كار گرفته شود.
وي از برنامه شهرداري قم براي تشكيل ستاد اربعين حسيني خبر داد و گفت: اين ستاد در راستاي خدمات رساني به زائرين اربعين از فردا در شهرداري قم فعال خواهد شد.
عابدي با بيان اينكه اين ستاد متولي خدمات رساني شهري شامل امور فرهنگي، نظافت، پذيرايي و.... در طريق الحسين ( حد فاصل شهر نجف تا كربلا ) است، یادآوری كرد: ستاد اربعين حسيني شهرداري قم در مسير نجف تا كربلا مستقر شده و ضمن خدمات رساني به زائرين، همكاري چند جانبه اي را با موكب‌هاي فعال استان اعم از موكب آستانه مقدس حضرت معصومه (س) و موكب فاطمه معصومه (س) در زمينه هاي پشتيباني ، تبليغات و فرهنگي در كربلاي معلي برعهده خواهد داشت.
وي با اشاره به ثبت‌نام از پرسنل شهرداري براي حضور در ستاد اربعين حسيني گفت: ثبت‌نام از همكاران و پرسنل شهرداري قم و سازمان هاي تابعه از ۲۷ مهرماه آغاز شده و تا پنجم آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.
عابدي گفت: علاقمندان به حضور در ستاد خادمين اربعين حسيني مي‌توانند از فردا براي ثبت‌نام به طبقه همكف ساختمان شهرداري مركز مراجعه كنند.