جمعه 31 فروردین 1403

28 مهر 1395

علی اکبر مداحی در نشست خبری اربعین مطرح کرد: برنامه‌ریزی کاربردی برای برگزاری بزرگترین مانور وحدت مسلمین در اربعین ۹۵

یک عضو کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین از انجام هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری بزرگترین مانور وحدت مسلمین جهان در راهپیمایی اربعین حسینی امسال خبر داد و گفت:۳۲ موکب فارسی، ۷ موکب عربی و یک موکب انگلیسی نقش‌آفرینی می‌کنند.


علی اکبر مداحی، مسئول مراسمات اربعین کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین در نشست خبری ویژه راهپیمایی اربعین که امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین حسینی (ع) بزرگ‌ترین همایش جهان اسلام برای زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است، گفت: با توجه به عظمت این جریان، باید برای بزرگ‌ترین مانور وحدت مسلمین جهان برنامه‌ریزهای لازم صورت گیرد تا اثرات معنوی اربعین در میان تمام اقوام مسلمین ماندگار شود.

*فعالیت کارگروه‌های قرآن، روایت‌گری و کودک در موکبها

مسئول قرارگاه مراسمات اربعین کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین درباره مأموریت اصلی این قرارگاه اظهار کرد: قرارگاه مراسمات اربعین از ماه‌های اخیر فعالیت خود را آغاز کرده است و مأموریت اصلی آن نیز برگزاری مراسمات در قالبهای سخنرانی، دسته‌های عزداری و انعکاس گسترده رسانه‌ای مراسمات، برپایی 4 موکب ویژه برای بانوان و ایستگاه‌های فرهنگی است که در این ایستگاه‌ها کارگروه‌هایی چون کارگروه قرآن، روایت‌گری و کودک فعال خواهند بود.

*40 سخنران و مداح در 40 موکب

مداحی خاطرنشان کرد: هماهنگی های لازم با حدود 40 مداح و سخنران برجسته کشور برای برگزاری مراسمات مذهبی در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) صورت گرفته است و از وجود آنان بهره خواهیم برد.

وی از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی(تولیت آستان قدس رضوی) و حجج‌‌الاسلام علیرضا پناهیان، سید مهدی میرباقری، آقا تهرانی، ماندگاری، حائری‌زاده، ثمری و حاجتی به عنوان تعدادی از سخنرانان این برنامه‌ها خبر داد.

مداحی  افزود: در میان مادحین اهل‌بیت (ع) نیز هماهنگی‌های لازم با سعید حدادیان، محمدرضا طاهری، سید مجید بنی‌فاطمه، مهدی سماواتی، صادق آهنگران، عباس حیدرزاده، حسین هوشیار و میثم مطیعی به عمل آمده است.

مسئول قرارگاه مراسمات اربعین کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین یادآور شد:مراسمات مذهبی با حضور این 40 سخنران و مداح در 40 موکب  برگزار می‌شود  که از میان موکبها، 32 موکب فارسی، 7 موکب عربی و در یک موکب هم به زبان انگلیسی مدیحه‌‌سرایی و روضه‌خوانی خواهیم داشت.

وی با اشاره به نام‌‌گذاری موکبهای عراقی با عنوان «موکب المجاهدین» گفت: تمام موکبها با عنوان کمیته فرهنگی اربعین فعالیت خواهند کرد، اما اسامی خودشان نیز حفظ خواهد شد، همچنانکه برخی هیئتها و نهادها اسامی‌‌‌‌ای چون انصارالحسین، خدام الحسین، خدام العباس را برای موکبها انتخاب کرده‌اند. 

مداحی با اشاره به حضور نیروهای داوطلب در موکبها گفت: با توجه به ساختار موکبها نیازمند تعدادی نیروی داوطلبی داشتیم که تعدادی آمادگی خود را برای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین (ع) اعلام کرده‌اند.

مسئول قرارگاه مراسمات اربعین کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه تاکنون خیرّین و نهادهای فرهنگی متعدد حمایتهای نسبتاً خوبی با قرارگاه مراسمات اربعین داشته‌اند، اظهار کرد: با توجه به تعداد زیاد موکبها نیاز به حمایتهای بیشتری است، در همین راستا شماره حسابی به نام «قرارگاه مراسمات اربعین» به شماره 5795368225 و شماره کارت 6104337790087876 برای دریافت کمکهای علاقه‌مندان درنظر گرفته شده است.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌ها پخش زنده دعای ندبه، دعای کمیل، زیارت اربعین به مدت سه هفته از کربلا، نجف و کاظمین خواهد بود. همچنین کانال اطلاع‌رسانی مراسمات اربعین حسینی (ع) راه‌اندازی شده است که علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی https://telegram.me/gharargah_marasemat_arbaien مراجعه‌کنند.