جمعه 10 فروردین 1403

28 مهر 1395

حجت‌‌الاسلام احمدی در نشست خبری خبر داد افزایش ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی و معرفتی در اربعین ۹۵

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین‌ از افزایش سه برابری فعالیتهای فرهنگی معرفتی در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) خبر داد.


 حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین‌ در نشست خبری ویژه اربعین حسینی (ع)، با اشاره به برگزاری مراسمات مذهبی در مسیر راهپیمایی اربعین به عنوان برنامه‌ای که سال گذشته بسیار مورد استقبال زائران ایرانی قرار گرفت، گفت: این برنامه‌ها در سال 92 در محدوده‌ای معین اجرا شد و در سال 93 و 94 گستردگی بیشتری پیدا کرد، طوری که سال گذشته 70 مراسم مذهبی در شهرهای نجف و کربلا و همچنین در طول مسیر راهپیمایی برگزار شد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین درباره شکل‌گیری شورای برگزاری مراسمات اربعین اظهار کرد: با توجه به تجارب سالهای گذشته و همچنین تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر معرفت‌افزایی در راهپیمایی اربعین حسینی (ع)، هماهنگی‌هایی با دستگاه‌ها و موسسات مختلف فرهنگی صورت گرفت و در نتیجه شورای برگزاری مراسمات اربعین در کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین شکل گرفت.

وی با بیان اینکه مسئولیت این کار را هیئت رزمندگان اسلام بر عهده دارد، یادآور شد: هیئت رزمندگان هیئتی با سابقه، موفق و دارای امکانات و شبکه‌های گسترده در سطح کشور است و تمام آن چیزی که برای یک هیئت مذهبی مطلوب درنظر داشتیم، در این هیئت وجود داشت، اما با توجه به اجتماع عظیم مردمی در اربعین نیازهای بیشتری احساس می‌شود.

وی با اشاره به افزایش برنامه‌ها و فعالیتهای فرهنگی و معرفتی در اربعین امسال گفت: با برنامه‌ریزیهایی که صورت گرفته است، افزایش سه برابری فعالیتها را شاهد خواهیم بود، به عنوان مثال، امسال 40 نقطه برای برگزاری مراسمات مذهبی در فضای اربعین انتخاب شده است، این در حالی است که سال گذشته 14 نقطه برای برگزاری مراسم انتخاب شده بود.

وی یادآور شد: تمام هدف استفاده از ظرفیت مردم برای ارتقای معارف دینی، بسط معنویت و آگاهی بخشی‌های لازم است، در همین راستا طی جلساتی که با مسئولان کمیته فرهنگی عراق داشته‌ایم، سیاستها، راهبردها و اهداف بررسی و تصویب شده است.