جمعه 31 فروردین 1403

28 مهر 1395

رشید خورشیدیان: پیام امام حسین(ع) برای هر آیینی مورد احترام است

نماینده انجمن موبدان زردشتی ایران گفت: هر شخصیتی فارغ از هر دین و آیینی وقتی ماجرای امام حسین (ع) را می شنود، بسیار تحت تأثیر قرار می گیرد و در همین راستا معتقدیم که باید حسینی وار زندگی کنیم.


نخستین همایش بین‌المللی مستشهدین عاشورا صبح امروز در سالن همایشهای برج میلاد با حضور حجت‌الاسلام خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رضا معممی مقدم مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی و معاونت امور فرهنگ و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی و مصطفی خرسندی، رئیس کانون مداحان استان تهران  برگزار شد.

رشید خورشیدیان، نماینده انجمن موبدان زردشتی ایران در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه جامعه زردشتیان در طول تاریخ 800 یا 900 ساله همواره نسبت به ایام محرم و عزای امام حسین(ع) ابراز همدردی داشته و خواهد داشت، گفت: امام حسین (ع) در میان زردشتیان شخصیتی والاست که هزار و چهارصد سال پیش در برابر عده‌ای ظالم و پلید و برای دفاع از حق مظلوم به شهادت رسید.

نماینده انجمن موبدان زردشتی ایران خاطرنشان کرد: جامعه زردشتیان برای ابراز همدری خود با تمام مسلمانان در این ایام مدتهاست که خود را مقید به رعایت برخی مسائل کرده است که از جمله آن این است که به هیچ عنوان در چنین ایامی مراسمی شاد برگزار نمی‌‌کند و این امری است در بسیاری از شهرها ایران و حتی کشورهای جهان صادق است.

وی با اشاره به جهانی بودن جریان شهادت امام حسین(ع) گفت: زردشتیان بر این باورند که امام حسین (ع) شخصیتی است که منحصر به یک موقعیت زمانی و مکانی و حتی منحصر به جامعه اسلامی نیست، بلکه شهادت امام حسین(ع) واقعه‌‌ای انسانی است که همه جهان را در بر گرفته است.

خورشیدیان افزود: هر شخصیتی فارغ از هر دین و آیینی وقتی ماجرای امام حسین (ع) را می‌‌شنود، بسیار تحت تأثیر قرار می‌گیرد و در همین راستا معتقدیم که باید حسینی وار زندگی کنیم.

نماینده انجمن موبدان زردشتی ایران  یادآور شد: پیام آزادی امام (ع) صفتی است که جامعه زردشتیان و هر آیین دیگری به آن احترام می‌‌گذارد که یکی از مصادیق آن کانون خانواده است، در این محیط باید نحوه رفتار اعضای خانواده با یکدیگر بر اساس سیره امام حسین (ع) باشد و این کار مصداقی از حسینی رفتار کردن را در بر می‌گیرد.