سه شنبه 29 اسفند 1402

26 مهر 1395

همایش متمرکز زائران عتبات عالیات استان مازندران برگزار گردید

همایش متمرکز زائران عتبات عالیات کاروان های شهرستان ساری با حضور حجت الاسلام والمسلمین یوسف پورمسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت مازندران ،مدیریت حج وزیارت ومسئول حراست حج مازندران،روحانیون، زائران و مدیران راهنما در محل مسجد محمدرسول الله ساری برگزار گردید.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني الاربعین، ، همایش متمرکز زائران عتبات عالیات کاروان های  شهرستان ساری باحضور مسئولین بعثه وحج وزیارت وزائران در مسجدبزرگ محمدرسول الله(ص) برگزار گردید.

براساس این گزارش، پس از تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید، ساداتی مدیر حج و زیارت استان، عملیات اجرایی و اقدامات انجام شده توسط حج وزیارت و شرکت شمسا را در داخل کشور و عراق را برای زائران توضیح دادند.

حضور در جلسات متمرکز و غیر متمرکز را برای آگاهی زائران از سفر زیارتی مهم خواند و باتشریح سه واژه هدف،همکاری وهوشیاری، از زائران خواست ، تااز تجربیات روحانیون و مدیران در این موارد استفاده کنند.

وی در خصوص آگاهی از عقد قرارداد زائر با کار گزار ، هزینه سفر، طول مدت سفر، تعهدات کارگزار در قبال زائران ، تحویل به موقع گذرنامه ، اعتبار گذرنامه را از وظایف زائر نسبت به حقوق خود در سفر زیارتی خواند.

 وی رعایت قوانین و مقررات هر دو کشور مبدا و مقصد را یاداور شد و نحوه حضور در اماکن زیارتی ، رعایت حجاب و عفاف اسلامی، مدارا با همسفران ، رعایت حقوق همسفران، خدمت به بیماران را به زائران یادآوری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین یوسف پور، با را توضیح دادند.

سپس آقای جعفری مدیر حراست حج وزیارت مازندران ، با اشاره به رعایت مسائل امنیتی ومواد مخدرافزود: زائرانی که داروهای خاص مصرف می کنند باید نسخه پزشکی به همراه داشته باشند وافرادی که تعهد خدمت دارند و یامشکلات مالیاتی دارندمشکلشان را برطرف نمایند تا در هنگام سفر ممنوعیت خروج از کشورنداشته باشند.

در ادامه این همایش؛ حجت الاسلام والمسلمین یوسف پور مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری، ضمن اشاره به اماکن زیارتی در عراق، به تشریح فضائل معنوی سفر عتبات عالیات و مقام و شان امام حسین علیه السلام  پرداخت.ومطالبی درباره فلسفه و فضیلت زیارت امام حسین (ع)  بیان داشتند وافزودند معنای زیارت یعنی دیداری که قداست در آن لحاظ شده است یعنی دیدار براساس محبت ومودت، وبرپایه عشق وارادت است     ( دیدار عاشق با معشوق) و همچنین گفتند؛ زیارت اولیاء الهی، اذن دخول میخواهد وحضرت حق، کسانی راکه بدون اذن دخول بر آنها وارد شوند را منع فرموده است .

لذازائران رابه بالابردن سطح آگاهی‌ها و معرفت‌افزایی نسبت به سفر عتبات، توصیه کردند تا قدر این سفر معنوی را بدانند واز این فرصت بدست آمده نهایت بهره برداری را بنمایند.

مراسم با مداحی وروضه خوانی  یکی از روحانیون به پایان رسید..