جمعه 10 فروردین 1403

24 مهر 1395

گردهمایی بزرگ اربعین، یکی از بارزترین جلوه های عظمت شیعه است

مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی کشور با اشاره به اهمیت خدمت رسانی در مسیر گردهمایی بزرگ دهها میلیون نفری اربعین در عراق، گفت: باید قدرشناس فرصت خدمت در مسیر سیدالشهدا(ع) به ویژه برای یکی از بارزترین جلوه های عظمت شیعه، یعنی گردهمایی بزرگ اربعین بود.


حجت الاسلام و المسلمین دکتر حميد احمدي جمعه شب در جلسه ستاد اربعين راهيان کربلا مازندران در بابل بيان کرد: 2 استان مازندران و اصفهان از استانهاي موفق و نمونه در اعزام زائران اربعين حسيني به عراق محسوب مي شوند و اين به ريشه مذهبي ، عشق و علاقه مردم اين سرزمين و دلدادگي به ساحت سيدالشهدا(ع) برمي گردد.
وي با اشاره به حضور بيش از 30هزار زائر مازندراني درمراسم اربعين سال گذشته افزود: اربعين اعجاز سيدالشهدا(ع) است و اين حرکت عظيم فرهنگي موجبات عزت جهان تشيع و عصبانيت دشمنان مکتب اهل بيت(ع) را فراهم کرده است.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به همکاري دستگاههاي مهم فرهنگي کشور در ستاد اربعين، گفت: در ستاد اربعين حسيني کشور 9 دستگاه فرهنگي کشور همکاري مي کنند تا خدمات مناسب فرهنگي را به زائران ارائه دهند.
حجت الاسلام احمدي از اعزام مبلغ ويژه اربعين از سوي سازمان اوقاف و امور خيريه خبر داد و اظهارداشت: اربعين حسيني ظرفيت بزرگ معنوي و يک گنجينه ارزشمند بالا در حوزه فرهنگي براي معرفي شخصيت امام حسين(ع) و اهداف قيام کربلا مي باشد و لذا مسؤوليت اعزام مبلغان ديني در ايام اربعين جهت خدمات رساني و پاسخ به شبهات بر عهده سازمان اوقاف و امور خيريه نهاده شده است.
وي با بيان اين مطلب که محور تمام برنامه ها در اربعين با مردم عراق است، بيان داشت: مردم عراق به خاطر ميزباني و بنيان گذاري اين حرکت باشکوه محور اين گردهمايي بزرگ هستند و لذا با توجه به حضور زائران از سراسر کشورهاي جهان، مراسم پياده روي اربعين حسيني ظرفيت بسيار بزرگي براي وحدت در جهان اسلام است.
مسئول کميته فرهنگي و آموزشي ستاد اربعين با اشاره به تهيه بسته هاي فرهنگي ويژه اربعين، اظهار داشت: بسته هاي آموزشي و فرهنگي ويژه زائران اربعين حسيني طراحي و آماده شده و در سايت آموزش فرهنگ اربعين به نشاني www.alarbaeen.ir در اختيار علاقمندان قرار گرفته است.
وي افزود: با همکاري برخي از شرکتها از جمله شرکتهاي خدمات رساني تلفن همراه اين بسته هاي فرهنگي در قالب کتابچه، بروشور و راهنما در اختيار زائران در نقاط مرزي مهران، چزابه و شلمچه قرار مي گيرد.
حجت الاسلام احمدي با اشاره به برگزاري گردهمايي بزرگ ياوران رسانه اي اربعين، گفت: با هدف شناسايي و تشکيل يک شبکه ارتباطي بين فعالان رسانه هاي گوناگون و اطلاع رساني، هماهنگي، ايجاد همگرايي و ابلاغ سياست هاي فرهنگي و رسانه اي، ستاد مرکزي اربعين اقدام به برگزاري گردهمايي ياوران رسانه اي اربعين در آبان ماه امسال کرده است.
وي افزود: گردهمايي يک روزه ياوران رسانه اي اربعين ششم آبان ماه در شهر مقدس قم برگزار شود و در اين مراسم از حضور و منويات برخي حضرات مراجع عظام تقليد، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، مسؤولان ستاد مرکزي اربعين استفاده خواهد شد.
مسئول کميته فرهنگي و آموزشي ستاد اربعين از برنامه هاي جانبي اين گردهمايي خبر داد و افزود: کارگاه هاي آموزشي در چهاربخش خبرنگاري، مستندسازي، عکاسي و شبکه هاي اجتماعي، جهت ابلاغ سياست ها، راهبردها و بايد و نبايدهاي رسانه اي اربعين امسال برقرار مي باشد.
وي با تقدير از برنامه ريزي ستاد اربعين راهيان کربلا مازندران در حوزه کارهاي فرهنگي، اسکان و پذيرايي از زائران اربعين حسيني، گفت: برنامه هاي فرهنگي و آموزشي به ويژه چاپ هداياي فرهنگي ويژه کودکان عراقي و نيز نرم افزار آموزشي و برگزاري کلاس مکالمه عربي ويژه خادمان اربعين مازندران جاي تقدير دارد.
حجت الاسلام احمدي با اشاره به حضور چهره هاي شاخص و مديران موفق در ستاد اربعين راهيان کربلا مازندران، اظهارداشت: برنامه ريزي دقيق در سه حوزه فرهنگي، اسکان و پذيرايي از زائران پياده روي اربعين مازندران از سوي ستاد اربعين راهيان کربلا مازندران، نشان از همت بالا و اهتمام ويژه اعضاي اين ستاد در مسير اداي وظيفه در مکتب سيدالشهدا(ع) است.