جمعه 7 اردیبهشت 1403

24 مهر 1395

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني: سفر كربلا فرصتي بزرگ براي بازنگري و جهت گيري درست در زندگي است

مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عراق در گردهمايي دانشجويان در ايام عاشوراي حسيني با اشاره به فضيلت زيارت در اين ايام، آن را فرصتي بزرگ براي بازنگري و جهت گيري درست در زندگي خواند و بر لزوم نقش مسئولانه در برخورد با كفر و جريان هاي انجرافي همانند داعش و صهيونيست ها تاكيد كرد.


حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني با تقسيم مسلمانان در آن زمان به سه گروه گفت: گروه اول بي تفاوت ها، گروه دوم معاندين و ولايت ستيزان و گروه سوم گروه ولايتمداران هستند.

وي افزود: افراد بي تفاوت با سكوت و بي تفاوتي خود جبهه دشمن را تقويت مي كنند و عملاً آب به آسياب دشمن مي ريزند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عراق بيان داشت: ما بايد از اصحاب امام الگو گرفته و پشت سر رهبرمان حركت كنيم و او را تنها نگذاريم تا بار ديگر جريان هاي تلخ تاريخ تكرار نگردد.

وي سفر كربلا را سفر عشق خواند و گفت: به نظر برخي اهل دل، عشق از سه حرف تشكيل شده؛ عين آن به چشم بينا، شين آن شوق و قاف آن به قيام و حركت به سوي محبوب، اشاره دارد.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني ادامه داد: اگر تاريخ آينه اي براي امروز ما در زندگي نباشد، ما استفاده كاملي از آن نمي بريم زيرا هرچند زيارت اجر و پاداش دارد ولي با عبرت گرفتن از تاريخ و دريافت درسها وپيامهاي آن موجب تحول در گفتار و رفتار مي شود و ما را به زندگي حسيني سوق مي دهد.

وي از دانشگاهيان خواست در مقابل تهاجمات دشمن بوسيله فضاي مجازي، سايت ها و رسانه ها بايستند و تبليغات مسموم را خنثي كنند و اجازه ندهند انديشه هاي اهل بيت مورد تحريف قرار گيرد.