سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

24 مهر 1395

فرصت ۱۵ روزه براي اهداي اپليكيشن به زائران اربعين

يكي از اپراتورهاي ارتباطي كشور همگام با حركت خودجوش و جهاني سالانه مسلمانان براي شركت در راهپيمايي اربعين حسيني، مسابقه‌اي براي اهداي اپليكيشن‌هاي خوش ايده به زائران اباعبدالله الحسين(ع) استارت زد.


راهپيمايي عظيم ارادتمندان و دلباختگان امام حسين(ع) در ايام اربعين به سمت سرزمين عشق، هر ساله جلوه‌اي باشكوه از حركت مسلمانان شيعه را در جهان به نمايش مي‌گذارد.

حضور پرشور و ميليوني مسلمانان و جهان تشيع در بزرگداشت اربعين حسيني ‏بيانگر و نشان دهنده عشق، دلدادگي و ارادت امت بزرگ اسلامي به امام سوم شيعيان حضرت سيدالشهدا(ع) و ‏72 يار باوفاي ايشان ‏است.

اين امر مي‌طلبد تا پيام هميشه ماندگار عاشوراي حسيني كه همان دفاع از مظلومان در برابر استكبار و ظالمان جهان ‏و نداي آزادي‌خواهي الهي است در گوش جهانيان طنين‌انداز شود.

تمامي شيعيان دنيا به تبعيت از اين حركت خودجوش و مردمي، سعي در مشاركت به انحاي مختلفي در اين راهپيمايي بي‌نظير براي ‏پاسداشت و زنده نگاه داشتن نهضت حسيني دارند.

تمركز رسانه‌هاي ضداسلامي بر نگاه گذرا به اين رويداد بي‌بديل در سال، باعث شده تا مسلمانان حاضر در اين جمع ميليوني هر يك با بهره‌گيري از بستر فضاي مجازي به پوشش سريع و جامع لحظه لحظه اين رويداد بپردازند.

دولت‌هاي اسلامي هم با تلاش دست جمعي سعي در برآورده كردن نيازهاي ارتباطي مربوط به اين رويداد عظيم دارند تا پيام عاشورا و نهضت حسيني بيش از پيش به ساكنان اين كره خاكي منتقل شود.

امسال هم مسئولان اجرايي كشور در ستاد اربعين با هماهنگي كه بين اپراتورهاي ارتباطي داخلي و عراقي داشتند، وعده ارائه اينترنت به تمامي زايران اربعين حسيني در مسير كربلا را داده‌اند.

هر كدام از فعالان حوزه ارتباطي هم برنامه‌هاي خاص خود را براي استقبال از اين رويداد گسترده جهاني دارند.

مسابقه انتخاب بهترين اپليكيشن براي زايران كربلاي معلي از جمله برنامه‌هاي تدارك ديده شده‌اي است كه با هدف تسهيل زيارت كربلاي معلي و رفع نيازهاي شركت كنندگان در اين فريضه ديني استارت خورده است.

برنامه‌نويسي اربعين درصدد است تا ايده‌هاي خوب در راستاي راهپيمايي ميليوني زايران كربلاي معلي را به برنامه‌هاي كاربردي تبديل كند.

پس از ثبت ايده‌ها و برنامه‌ها در سايت تدارك ديده شده براي اين مسابقه توسط اپراتور دوم ارتباطي كشور، پذيرفته‌شدگان علاوه بر برخورداري از اجر معنوي كمك به تسهيل زيارت كربلاي معلي، از حمايت اين شركت در جهت تجاري‌سازي و بهره‌برداري از ايده‌ها و برنامه‌هاي ارائه شده در ايام اربعين حسيني امسال نيز بهره‌مند خواهند شد.

علاقه‌مندان تا 30 مهر ماه فرصت دارند تا در اين مسابقه با اهداف زير شركت كنند:

• نيازسنجي از شركت كنندگان در مراسم معنوي زيارت كربلاي معلي و ارايه برنامه‌هاي كاربردي تلفن همراه متناسب با اين نيازها

• بسترسازي جهت توسعه ارائه خدمات اجتماعي و فرهنگي به زائران و مجاوران

• حمايت مالي و معنوي از آثار برگزيده در جهت ترويج فرهنگ عاشورايي

منبع: تسنيم