جمعه 10 فروردین 1403

22 مهر 1395

معاون سازمان حج و زيارت: ويزاي اربعين حسيني در 16 استان صادر مي شود

معاون سازمان حج و زيارت گفت: از اولين روز هفته بعد از تاسوعا و عاشورا، 12 استان ديگر به جمع چهار استان صادر كننده ويزاي زائران اربعين حسيني اضافه مي شوند.


حميد محمدي روز پنجشنبه در گفت وگوي با خبرنگار حج و زيارت ايرنا افزود: اكنون صدور رواديد اربعين حسيني از طريق كنسولگري چهار استان تهران، كرمانشاه، مشهد و اهواز انجام مي گيرد كه با شروع فعاليت دفاتر 12 استان ديگر از روز شنبه اين تعداد به 16 دفتر خواهد رسيد.

وي با بيان اينكه اكنون 2300 دفتر خدماتي داراي مجوز در سراسر كشور امور مربوط به زائران عتبات عاليات را به انجام مي رسانند، گفت: متقاضيان سفر به عتبات عاليات به خصوص زائران اربعين حسيني بايد با هوشياري، مراقب ترفندهاي سودجويان و كلاهبرداران فرصت طلب باشند.

محمدي تصريح كرد: با توجه به برنامه ريزي صورت گرفته و به منظور جلوگيري از هرگونه سوءاستفاده و كلاهبرداري، از هيچ زائري وجه نقد دريافت نخواهد شد و اين مهم فقط از طريق سيستم مجاز بانكي در سامانه «سماح»(سامانه ثبت نام زائران عتبات عاليات) به انجام مي رسد.

وي با تاكيد بر اينكه تاكنون بيش از 260 هزار نفر براي حضور در آيين اربعين حسيني در سامانه سماح سازمان حج و زيارت نام نويسي كرده اند، گفت: افراد سودجو و فرصت طلب با عناوين مختلف در قالب بيمه ارزان قيمت، بليت و امكانات بهتر با نرخ كمتر سعي در جذب اعتماد مشتريان خود داشته و به عناوين مختلف از آنان وجه دريافت مي كنند.

معاون سازمان حج و زيارت ادامه داد: فقط به زائران اربعين حسيني كه در سامانه «سماح» ثبت نام و مراحل قانوني را طي كرده اند، اجازه ورود به عراق داده خواهد شد.

وي خاطر نشان كرد: با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته، امسال نيز مرز شلمچه براي اتباع غير ايراني و مهران و چزابه براي زائران ايراني براي تردد به عتبات در نظر گرفته شده است.
سال گذشته در حدود 2 ميليون نفر زائر ايراني براي حضور در آيين اربعين حسيني به عراق عزيمت كردند.