چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

19 مهر 1395

برگزاری جلسه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان مازندران با حضور مسئول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین کشور

چهارمین جلسه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان مازندران با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی مسئول کمیته فرهنگی آموزشی کشور ومسئولین استانی ستاد اربعین در حج وزیارت مازندران برگزار گردید.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین ، چهارمین جلسه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان مازندران با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی مسئول کمیته فرهنگی آموزشی کشور ومسئولین استانی ستاد اربعین  در حج وزیارت مازندران برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین دکتراحمدی مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین، مهمترین برنامه های مصوب ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) وکمیته فرهنگی آموزشی را تشریح کردند.


برگزاری دوره آموزشی برای مشتاقان اربعین
در ادامه  مسئول نمایندگی بعثه ورئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین مازندران از برگزاری دوره های آموزشی و چگونگی اجرای فریضه پیاده روی اربعین حسینی برای زائران در شهرستان های مختلف استان خبر داد.
حجت اسلام  والمسلمین یوسف پور گفت : کتاب های آموزشی نیز برای این منظور در مرحله چاپ قرار دارد.
مازندرانی های مشتاق اربعین حسینی امسال نائب الزیاره 10 هزار و 400 شهید ، بویژه شهدای مدافع حرم و منا می شوند.

استان مازندران 33 شهید مدافع حرم و 48 شهید منا دارد.

سال گذشته حدود 30 هزار مشتاق در اربعین حسینی از مازندران به کربلا عزیمت کردند.

**ثبت نام بیش از 9 هزار مازندرانی برای عزیمت به اربعین حسینی در کربلا

به گزارش اطلاع رسانی الاربعین مازندران- مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت که تا کنون بیش از 9 هزار زائر برای اعزام به مراسم اربعین حسینی در سامانه ' سماح ' ثبت نام کردند که ویزای آنان هم صادر شده است.
ایشان افزودند؛ از بیست و هفتم مهرماه کنسولگری موقت عراق در ساری راه اندازی و ویزای زائران سریع تر و راحت تر در استان صادر می شود.
وی تنها راه اعزام مشتاقان اربعین حسینی به عتبات عالیات را ثبت نام در سامانه سماح دانست و تاکید کرد : افرادی که در این سامانه ثبت نام نکنند ، از اعزام به عتبات عالیات در اربعین حسینی محروم می شوند.
ساداتی آدرس اینترنتی سامانه سماح را samah.haj.ir اعلام کرد و گفت که برابر تصمیم سازمان حج و زیارت و هماهنگی ها صورت گرفته با سایر مراجع ، در اربعینی حسینی تنها به افرادی مجوز عبور از مرز داده می شود که در سامانه سماح نام نویسی کرده باشند.
مدیرکل حج و زیارت مازندران تاکید کرد : بر اساس این مقررات ، روادید زائرانی که خارج از سامانه سماح ثبت نام کرده باشند ، قابل پذیرش نیست.