جمعه 10 فروردین 1403

17 مهر 1395

کاهش بار ترافیکی اربعین با بهره برداری از ترمینال برکت در مهران

فرماندار مهران با تاکید بر اینکه بهره‌برداری از ترمینال «برکت» مشکلات ترافیکی مهران در ایام اربعین به حداقل خواهد رسید، گفت: این ترمینال هفته‌ی تا ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.


مراد ناصری، فرماندار مهران اظهار کرد: با احداث ترمینال برکت قطعاً بخشی از ترافیک داخل شهر مهران و پل زائر روان‌سازی خواهد شد چون یکی از مشکلاتی که در سال‌های گذشته در ایام اربعین به یک گره ترافیک تبدیل‌شده بود عدم ترمینال برای اتوبوس‌های برون‌شهری بود که امسال با احداث ترمینال برای اتوبوس‌های برون‌شهری که روزانه نزدیک به ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس وارد شهر مهران می‌شوند.
وی افزود: این ترمینال در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار و با ۱۳۰ چشمه سرویس بهداشتی و دوش حمام و با احداث ۳ سوله با زیربنای ۲۰۰۰ متر مربع برای رانندگان در حال احداث است و تا نیمه اول آبان ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
فرماندار مهران با بیان اینکه با احداث این پروژه و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هیچ اتوبوس برون‌شهری از داخل شهر مهران و مسیر پل زائر تا پایانه مرزی تردد نخواهند کرد، ادامه داد: مسیر تردد اتوبوس‌ها از سه کیلومتری شهر مهران جدا می‌شود و بخشی از مسیر جاده کمربندی جنوبی و بخشی از جاده اختصاصی به ترمینال برکت صورت می‌گیرد و مشکلات ترافیکی که در اربعین سال گذشته وجود داشت امسال نخواهد بود.