جمعه 7 اردیبهشت 1403

15 مهر 1395

حجت الاسلام اسماعيلي گفت: اجراي شايسته حركت مردمي اربعين به اطلاع رساني، هدايتگري و روشنگري زائران نياز دارد كه از وظايف مهم كميته هاي اربعين است.

مسئول كميته فرهنگي آموزشي استان چهارمحال وبختياري با برشمردن اهداف اين كميته اظهار داشت: اطلاع رساني و هدايتگري زائران از وظايف مهم كميته هاي اربعين است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت الاسلام والمسلمين اسماعيلي مسئول كميته فرهنگي و آموزشي ستاد اربعين استان چهارمحال وبختياري در نشست شناسايي ظرفيت دستگاه ها و نهادها و برنامه ريزي در حوزه اطلاع رساني اربعين گفت: اجراي شايسته حركت مردمي اربعين به اطلاع رساني، هدايتگري و روشنگري زائران نياز دارد كه از وظايف مهم كميته هاي اربعين است.

حجت الاسلام اسماعيلي با تأكيد بر لزوم حضور ضابطه مند و قانوني زائرين در اين مراسم اظهار داشت: توجه به قوانين كشور عراق به عنوان ميزبان زائرين حسيني مهم است.

مسئول كميته فرهنگي آموزشي استان با اشاره به بركات و فيوضات اين سفر معنوي افزود: استفاده مناسب و شايسته از ظرفيت معنوي زيارت اربعين در كربلاي معلا و ماندگاري آن بايد همواره مورد توجه زائرين و متوليان برگزاري اين برنامه باشد.

وي افزود: امسال طرح ياوران معنوي اربعين براي آموزش و اطلاع‌ رساني فرهنگي با استفاده از ظرفيت طلاب و مبلغان ديني در سراسر كشور اجرا مي شود.

وي با اشاره به اينكه زائرين بايد از دشواري هاي سفر اربعين مطلع شوند، افزود: صدا و سيما و دستگاه هاي مختلف در كنار تشويق و ترغيب به حضور در اين مراسم بايد در اين زمينه نيز اطلاع رساني كنند.