سه شنبه 28 فروردین 1403

14 مهر 1395

برگزاری طلایه داران تبلیغ در استان چهار محال بختیاری

حجت الاسلام حاجی ابراهیمی مسئول کارگروه یاوران معنوی كميته فرهنگي و آموزشي اربعین در گردهمایی مبلغان چهارمحال و بختیاری با عنوان «طلایه داران تبلیغ» ضمن تشریح ارکان شکل دهنده ی جریان تبلیغ ، مراسم پیاده‎روی اربعین به شکل امروزی را جریان نوپدید جهاني نامید که از فضای مذهبی خاص به فضای بین ادیانی، منطقه‎ای و جهانی کشیده شده است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت الاسلام مسعود حاجي ابراهيمي مسئول كارگروه ياوران معنوي كميته فرهنگي و آموزشي اربعين کشور در گردهمايي طلايه داران تبليغ استان چهارمحال و بختياري اظهار کرد: جريان تبليغ در دين اسلام داراي چهار رکن اصلي دين مداري مردم، اعتقاد مردم به روحانيت، تبليغ چهره به چهره و سلامت و اخلاص مبلغ است.

وی با اشاره به نزديک شدن به ماه محرم، اين ماه را ماهي دانست که بيشترين تاثير معنوي را مي تواند در حوزه دينداري و فرهنگي داشته باشد. زمان و مكان و چهار ركن حوزه تبليغي زمينه را براي اثرماندگار معنوي ايجاد ميكند. به هر اندازه كه اين اركان فعالتر و بيشتر باشد اثر آن ماندگار تر است. روحانيون و طلابي كه لباس مقدس روحانيت به تن دارند بايد پاسخگوي خداوند متعال باشند چرا كه مصداق كامل مبلغ در حوزه ديني هستند. عنوان طلايه داران تبليغ  عنواني سنگين است كه نشان از اهميت وظيفه همگاني ما دارد.

 

وي در خصوص مانور عظيم اربعي گفت: جريان اربعين يک جريان نوپديد در جهان است و با توجه به وضعيت ويژه اربعين مقام معظم رهبري دستوري را مبني بر ايجاد ستاد اربعين صادر کردند. قدمت پياده روي اربعين و زيارت اربعين حضرت سيدالشهدا مربوط به زمان اهل بيت است اما ظهور و بروز جهاني آن در اين چند سال اتفاق افتاده است. و اين مساله هم براي ما فرصت تبليغ اسلام ناب را فراهم كرده است و هم فرصتي براي دشمنان ايجاد كرده است كه بايد هوشمند باشيم.

حاجي ابراهيمي افزود: از سال ۹۳ ستاد اربعين در کل کشور تشکيل شد، که يکي از کميتههاي آن کميته فرهنگي و آموزشي اربعين است که در زمينه آماده سازي معنوي زائران فعاليت مي کند.

مسعود حاجی ابراهیمی، مسؤول طرح یاوران معنوی اربعین حسینی، بر قانونمندی مراسم پیادهروی اربعین از سوی زائران تاکید کرد و گفت: حضور در مراسم اربعین در سالهای قبل مثل سالهاي اخير ضابطهمند نبوده و طبيعي است اگر به همين منوال پيش ميرفت اين مساله به تهدیدی برای کشور منجر شده بود، اما در سالهاي اخیر با تشکیل ستاد مرکزی اربعین به دستور رهبر معظم انقلاب این جریان نوپدید مردمي به حد چشمگيري سامان یافته است.