پنج شنبه 9 فروردین 1403

14 مهر 1395

فعاليت 14 مرکز در کشور براي ارايه گذرنامه و ويزا به زائران اربعين

جانشين رئيس پليس پيشگيري از فعاليت 14 مرکز براي ارايه گذرنامه و ويزا به زائران اربعين خبر داد.


سردار مهدي معصوم بيگي جانشين رئيس پليس پيشگيري گفت:14 محل در سطح کشور با همکاري دولت عراق به منظور ارايه گذرنامه و ويزا به شهروندان فعال شده است.
جانشين رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي گفت:امکان عبور از مرز براي زيارت کربلا بدون گذرنامه و ويزا مطلقا وجود ندارد و براين اساس شهروندان حتما نسبت به دريافت ويزا يا گذرنامه اقدام کنند.
وي ادامه داد: گذرنامه به فوريت در اختيار مردم قرار مي‌گيرد بر اين اساس شهروندان حتما نسبت به دريافت گذرنامه اقدام کنند.معصوم بيگي از شهروندان خواست تا همکاري لازم را از نقطه شروع سفر به کربلا تا مرزها به دليل تراکم جمعيت با ماموران و پليس داشته باشند.
وي تاکيد کرد: گاهي تراکم مرزها افزايش مي‌يابد يا آن سوي عراق، ظرفيت پذيرش وجود ندارد يا اتفاقي افتاده است که تمام اين موارد را به مردم اعلام مي‌کنيم براين اساس بايد همکاري لازم را با ما داشته باشند و براي سفر عجله نکنند.
جانشين رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي در عين حال به محدود بودن ظرفيت مرز مهران هم اشاره کرد.
وي در اين خصوص اظهار کرد:مردم از سمت مرز چذابه و شلمچه براي رفتن به کربلا اقدام کنند که ظرفيت مناسبي براي آن تعيين شده است چرا که به وجود تلاش‌هاي خوب دستگاه‌هاي مسئول و نيروي انتظامي، ظرفيت مرز مهران محدود است؛ به همين دليل به مردم توصيه مي‌شود از طريق مرزهاي شلمچه و چذابه راهي سفر کربلا شوند.
معصوم بيگي گفت: از سوي ديگر توصيه مي‌شود مردم از ظرفيت ريلي براي اين سفر استفاده کنند چرا که ضمن هماهنگي با راه آهن کشور، اين ظرفيت توسعه يافته است و از طرفي خطوط ريلي راحت تر و کم خطر تر است.